Türkiye, alternatif turizm türleri açısından gelişmiş ve zengin bir ülkedir. Alternatif turizm türlerinden biri olan inanç turizmi ise Türkiye’de büyük bir paya sahiptir. Özellikle Güneydoğu Anadolu Bölgesi Türkiye’de inanışların çeşitli olduğu ve birçok dinden toplumların yaşadığı bölgelerin önde gelenlerindendir. Güneydoğu Anadolu Bölgesi, Hıristiyan, Musevi, Süryani ve Müslüman toplumlara ait pek çok inanç merkezine ev sahipliği yapmaktadır. Peygamber kabirleri ve peygamberlerin belirli dönem yaşadığı kentleri ile inanç turizmi açısından önem arz etmektedir. Çalışmada Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin inanç turizmi ile ilgili SWOT analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda bölgenin inanç turizminde güçlü-zayıf yönleri ve fırsat- tehditleri başlıkları değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme sonucunda öneriler geliştirilerek literatüre katkı sunmak amaçlanmıştır. Yapılan çalışma ile bölgedeki inanç turizmi potansiyelinin değerlendirilmesi ve ileride yapılacak çalışmalara katkı sunacağı düşünülmektedir.
Türkiye is a developed and rich country in terms of alternative tourism types. Religious tourism, one of the alternative tourism types, has a large share in Türkiye. Especially the Southeastern Anatolia Region is one of the leading regions in Türkiye where beliefs are diverse and societies from many religions live. The Southeastern Anatolia Region hosts many faith centers belonging to Christian, Jewish, Assyrian and Muslim communities. It is important in terms of faith tourism with its prophets' tombs and the cities where the prophets lived for certain periods. In the study, a SWOT analysis was conducted regarding religious tourism in the Southeastern Anatolia Region. As a result of the analysis, the strengths-weaknesses and opportunities-threats of the region in religious tourism were evaluated. As a result of this evaluation, it was aimed to contribute to the literature by developing suggestions. It is thought that the study will evaluate the potential of faith tourism in the region and contribute to future studies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm Pazarlaması, Turizm Planlaması, Turizm Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |