Konaklama sektöründe örgütsel özdeşleşme üzerine çok sayıda çalışma yapılmış ve olumlu sonuçları olduğu kanıtlanmıştır. Bu araştırma, hizmetkar liderliğin örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisini ve psikolojik güçlendirmenin düzenleyici rolünü incelemektedir. Araştırma Ankara'daki beş otelde çalışan 452 katılımcıyla gerçekleştirilmiştir. Bulgular, hizmetkar liderliğin örgütsel özdeşleşme üzerinde anlamlı ve olumlu bir etkisi olduğunu ve psikolojik güçlendirmenin bu etkiyi hafiflettiğini göstermektedir. Sonuçlar literatürle uyumlu olup, farklı sektörlerde ve araştırma tasarımlarında çalışmaların yapılmasının mevcut bilgi birikimine katkı sağlayacağını göstermektedir. Ayrıca çalışma, otel yöneticilerinin hizmetkar liderliğe ve psikolojik güçlendirmeye odaklanmasının önemini vurgulamaktadır.
hizmetkar liderlik örgütsel özdeşleşme psikolojik güçlendirme
There have been numerous studies on organizational identification, which has been proven to have positive outcomes in the service-intensive hotel sector. This research examines the impact of servant leadership on organizational identification and the moderating role of psychological empowerment. The study was conducted with 452 participants working in five hotels in Ankara. The findings demonstrate a significant and positive effect of servant leadership on organizational identification, with psychological empowerment moderating this effect. The results are in line with the literature and indicate that conducting studies in different sectors and research designs would contribute to the existing body of knowledge. Additionally, the study highlights the importance for hotel managers to focus on servant leadership and psychological empowerment.
Servant leadership Organizational identification psychological empowerment
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |