BibTex RIS Kaynak Göster

Cola Turka Örnekleminde Reklam Bildirilerinde Kültürel Öğeler

Yıl 2004, Sayı: 7, 114 - 124, 01.01.2004

Öz

Bu araştırmada dilsel ve kültürel öğelerin, aynı zurnanda hem göze hem de kulağa hitap eden ‘Cola Turka' reklamında nasıl kullanıldığı İncelenmektedir. Bu amaçla söylemin bütünlüğünden yola çıkarak, kullanılan dilin İngilizce içine Türkçe sözcüklerin nasıl serpiştirildiği ve Türk kültürüne özgü gelenek ve göreneklerin reklam film inde yer alan farklı kültürden oyuncuların rolleri ile nasıl öriintülendiği saptanmaya çalışılmıştır

Kaynakça

  • ERDEN , Aysu (1989), ‘Televizyon Reklamlarında Türkçe: Önceden Belirlenmiş Bir Toplumsal Amaca Uygulanan Dile Örnek ” , Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, cilt 6, sayı 1-2: 171-199.
  • ERKMAN , Fatma, (1987), Göstergebilime Giriş, İstanbul: Alan Yayıncılık.
  • İNCE, Işıl, (1993), “Reklam Diline Dilbilimsel Bir Bakış” Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, cilt 10, sayı: 231-245.
  • LEECH , Geogrey, (1972), English in Advertisiııg (A Linguistic Study o f Advertising in Great Britain), London: Longman.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Musa Yaşar Sağlam Bu kişi benim

Tuncay Yüce Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Sağlam, M. Y., & Yüce, T. (2004). Cola Turka Örnekleminde Reklam Bildirilerinde Kültürel Öğeler. Türkbilig(7), 114-124.