Türkçenin yabancı veya ikinci dil olarak öğretimiyle ilgili çalışmaların tarihinin görece yeniliğiyle de bağlantılı olarak, temel kavramların alanyazındaki kullanımında standartların oluşmadığı gözlemlenmekte; ayrıca bazı terimlerin kullanımlarıyla ilgili yeteri kadar özen gösterilmemektedir. Terimlerin kavramsal sınırlarının çizilmesinde, yakın kavramlarla karşıtlık ilişkisi kurulduğunda ve kullanıldığı durumlar gözetildiğinde, bazı uyumsuzluklar görülmektedir. Yazıda, her geçen gün gördüğü ilgi artmakta olan bu alanın adlandırılmasına dair kavramlar ve kullanılan terimler tartışılacaktır
dil öğretimi dil öğretiminin temel kavramları yabancılara Türkçe öğretimi yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ikinci dil olarak Türkçe öğretimi
It is observed that standards have not been established in the use of fundamental concepts in the literature on teaching Turkish as a foreign or second language and also some terms are not paid enough attention to their use. Some incompatibilities are observed when drawing conceptual boundaries of the terms, establishing the oppositional relationship between close concepts and taking into account the circumstances they are used. In the article, the concepts and terms used in naming this area, which draw increasing interest every day, will be discussed
language teaching the fundamental concepts and terms of language teaching teaching Turkish to foreigners teaching Turkish as a foreign language teaching Turkish as a second language
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 35 |