Güzin abla tarafından yazılan öğüt mektupları sorunlarına çözüm arayan okurlar ve bu köşeyi takip eden okuyuculardan kabul görmek ve bu kabulü devam ettirmek için Güzin abla kimliğinin temsil edildiği ‘değerlendirme, yargılama ve yönlendirme’ gibi birtakım karmaşık aktiviteleri içerir. Bu çalışma, Güzin ablanın genel anlamda Türk kamuoyuna ve özel olarak ise öğüt köşesini takip eden danışanlara kendini nasıl ifade ettiğini bulmayı amaçlamaktadır. Veriler çevrimiçi yayınlanan bir gazeteden alınmıştır ve altı söylemsel strateji Locher’ın (2006) öğüt veren uzman kimliği çalışmasından uyarlanmıştır. Çalışmanın sonuçları, Türk kimliğinin bazı yönlerden Amerikalı öğüt veren danışman kimliğine göre farklılıklar gösterdiğini ortaya koymaktadır. Öğüt verme pratiklerindeki çarpıcı farklılıklardan biri, Türk öğüt veren danışmanın sorunlarına çözüm arayanlara cevap verirken mizahı tercih etmemesine karşın, Amerikalı danışmanın mizahı tercih etmesidir.
Öğüt mektupları öğüt veren kimliği söylemsel adımlar ilişkisel kategoriler öğüt mizah
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 29 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2021 Sayı: 42 |