BibTex RIS Kaynak Göster

Proben'in VIII. Cildinde Yer Alan Masallara Yansıyan Şamanizm Unsurları

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 13, 130 - 167, 01.06.2007

Öz

Kaynakça

  • AÇA, Mehmet, (1999). “Tufan'ın Kuşları ve Kozı Körpeş-Bayan Sulu Destanındaki Bazı Kuşlar" Millî Folklor, Yaz 42: 53-57.
  • ........... (2002), “Şamanlığa Geçişteki Ölüp Dirilme Ritüelinden Türk Destanlarındaki Ölüp Dirilmeye". Millî Folklor, Yaz 54: 75-85.
  • AND. Metin. (1998), Minyatürlerle Osmanlı-İslâm Mitologyası, İstanbul: Akbank Kültür ve Sanat Kitapları.
  • ANOHİN, A. V.. (1998). "Altay Şamanlığına Ait Maddeler“. (Çeviren: Abdülkadir İnan), Makaleler ve İncelemeler I.Cilt.. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • AYDIN, Mehmet, (1994), "Şamanizmin Eski Türk Dini Hayatı ile İlişkisi". IX. Türk Tarih Kongresi Bildirileri, Ankara: 487—500.
  • BAŞGÖZ, İlhan, (1973), "Türk Halk Hikâyelerinde Düş Motifi Zinciri“, Hacettepe Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi. Sayı: 2: 71—86.
  • BAYAT. Fuzuli, (2000), "Anadolu Halk Sütizminin Oluşmasında Şamanlığın Rolü”, Uluslararası Anadolu İnançları Kongresi Bildirileri, Ürgüp/Nevşehir: 1—19.
  • ........... (2003). Köroğlu, Şamandan Aşıka, Alpten Erene, Ankara: Akçağ Yayınevi.
  • ........... (2006), Ana Hatlanyla Türk Şamanlığı, İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • BEYDİLİ, Celal, (2003), Türk Mitolojisi Ansiklopedik Sözlük, Ankara: Yurt Kitap Yayın.
  • BORATAV, Pertev Naili. (1991), “Masal Olağanüstü ile Gerçeği Birleştiren Sanat”. Folklor ve Edebiyat 2, İstanbul: Adam Yayınları: 276—279.
  • ........... (1999), 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, İstanbul: Gerçek Yay.
  • ÇOBANOĞLU. Özkul. (1993), “Türk Kültür Tarihinde Su Kültü”, Türk Kültürü, Sayı: 361: 288—298.
  • ........... (1999), Halkbilimi Kuramlan ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Ankara: Akçağ Yayınevi.
  • .......... , (2001), “Türk Mitolojisi", Türk Dünyası Ortak Edebiyatı Tarihi, Ankara: AKM Yayınları, C. I: 1-85.
  • .......... , (2003). Türk Halk Kültüründe Memoratlar ve Halk İnançları. AnkarazAkçağ Yayınevi.
  • DRURY, Nevill, (1996). Şamanizm, (Çeviren: Erkan Şimşek), İstanbul: Okyanus Yayıncılık.
  • DUYMAZ, Ali, (1998), "Tekerlemelerin Kökeninde Şamanizm Unsurları”, Millî Folklor. Bahar 37: 114-120.
  • ELİADE, Mircea, (1999), Şamanizm , (Çeviren: İsmet Birkan), Ankara: İmge Kitapevi.
  • .......... , (2001), Mitlerin Özellikleri, (Çeviren: Sema Rifat), İstanbul: Om Yayınları.
  • ERÖZ, Mehmet. (1992). Eski Türk Dini (Gök Tanrı inancı) ve Alevilik Bektaşilik, İstanbul.
  • GÜNAY, Umay, ( 1983), "Türk Masallarında Geleneksel ve Efsanevî Yaratıklar”, Hacettepe Universitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi. Sayı: 1: 21-46.
  • GÜNGÖR, Harun. (2005), Türk Bodun Bilimi Araştırmaları, İstanbul: Kum Saati Yayınları.
  • HASSAN, Ümit, (2000). Eski Türk Toplumu Üzerine İncelemeler, İstanbul: Alan Yay.
  • İNAN, Abdülkadir, (2000). Tarihte ve Bugün Şamanizm Materyaller ve Araştırmalar, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • KAFESOĞLU. İbrahim, (1980), Eski Türk Dini, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • KALAFAT, Yaşar. (1995), Doğu Anadoluda Eski Türk inançlarının İzleri. Ankara: AKM Yayınları.
  • .......... . (1998), Kuzey Azerbaycan Doğu Anadolu ve Kuzey Irakda Eski Türk Dini İzleri- Folklorik-Tabakalaşma. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • KÖPRÜLÜ. M. F.. (1929). “Influence du chamanisme turco—mongol sur les ordres mystique“ musulmans. İstanbul.
  • KUNOS. lgnaz- Wilhem Radloff, (1998). Proben VIII. Cilt, (Latin Harflerine Aktaran ve Hazırlayanlar: Saim Sakaoğlu- Metin Ergun). Ankara: TDK Yayınları.
  • KUNOS. Ignaz. (2001). Türk Halk Edebiyatı, (Hazırlayan: Tuncer Gülensoy). Ankara: Akçağ Yayınevi.
  • LÜTHİ. Max. (1996). “Halk Masallarında Yüzeysellik", (Çeviren: Gülay Mirzaoğlu). Millî Folklor. Bahar/Yaz 29-30: 81-90.
  • OCAK. Ahmet Yaşar. (1990). İslâm-Türk İnaçlannda Hızır Yahut Hızır-İlyas Kültü, Ankara: TKAE Yayınları.
  • ........... (2003). Alevî-Bektaşî İnançlarının 1'st Öncesi Temelleri, İstanbul: İletişim Yayınları. '
  • ÖGEL. Bahaeddin. (1998). Türk Mitolojisi (Kaynakları ve Açıklamaları ile Destanlar), Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • ÖRNEK. Sedat Veyis. (2000). 100 Soruda İlkellerde Din, Büyü, Sanat, Efsane, İstanbul: Gerçek Yayınevi.
  • PERRİN. Michel. (2001). Şamanizm. (Çeviren: Bülent Arıbaş). İstanbul: İletişim Yayıncılık.
  • PROPP. Vladimir. (2001). Masalın Biçimbilimi. (Çeviren: Mehmet Rifat-Sema Rifat). İstanbul: Om Yayınevi.
  • RADLOFF. W., (1994). Sibirya’dan. (Çeviren. A. Temir), İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yay.
  • ROUX, Jean Paul. (2002). Türklerin ve Moğolların Eski Dini. (Çevaykut Kazancıgil). İstanbul: Kabalcı Yayınları.
  • ŞENER, Cemal. (2001). Şamanizm-Türklerin İsümiyetten Önceki Dini. İstanbul: Etik Yayınları.
  • SULLİVAN. Lawrence E.. (2004). “Şamanın Nitelikleri ve Gücü Ruhun Ekstaz Durumunun Genel Bir Tanımı”. (Çeviren: Kadriye Türkan). Millî Folklor. Kış 60: 237-246.
  • YÖRÜKAN. Y. Ziya. (2005), Müslümanlıktan Evvel Türk Dinleri Şamanizm, Ankara: Yol Yayınları.
  • YÜCEL. Ayşe. (1998), “Masallarda Dev ve Yaratılış Destanındaki Benzerleri". Millî Folklor, Güz 39: 38-45.

Proben'in VIII. Cildinde Yer Alan Masallara Yansıyan Şamanizm Unsurları

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 13, 130 - 167, 01.06.2007

Öz

The Shamanism Features that are Reflected in the Tales that Take
Place in the 8th Volume of the Proben

Kaynakça

  • AÇA, Mehmet, (1999). “Tufan'ın Kuşları ve Kozı Körpeş-Bayan Sulu Destanındaki Bazı Kuşlar" Millî Folklor, Yaz 42: 53-57.
  • ........... (2002), “Şamanlığa Geçişteki Ölüp Dirilme Ritüelinden Türk Destanlarındaki Ölüp Dirilmeye". Millî Folklor, Yaz 54: 75-85.
  • AND. Metin. (1998), Minyatürlerle Osmanlı-İslâm Mitologyası, İstanbul: Akbank Kültür ve Sanat Kitapları.
  • ANOHİN, A. V.. (1998). "Altay Şamanlığına Ait Maddeler“. (Çeviren: Abdülkadir İnan), Makaleler ve İncelemeler I.Cilt.. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • AYDIN, Mehmet, (1994), "Şamanizmin Eski Türk Dini Hayatı ile İlişkisi". IX. Türk Tarih Kongresi Bildirileri, Ankara: 487—500.
  • BAŞGÖZ, İlhan, (1973), "Türk Halk Hikâyelerinde Düş Motifi Zinciri“, Hacettepe Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi. Sayı: 2: 71—86.
  • BAYAT. Fuzuli, (2000), "Anadolu Halk Sütizminin Oluşmasında Şamanlığın Rolü”, Uluslararası Anadolu İnançları Kongresi Bildirileri, Ürgüp/Nevşehir: 1—19.
  • ........... (2003). Köroğlu, Şamandan Aşıka, Alpten Erene, Ankara: Akçağ Yayınevi.
  • ........... (2006), Ana Hatlanyla Türk Şamanlığı, İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • BEYDİLİ, Celal, (2003), Türk Mitolojisi Ansiklopedik Sözlük, Ankara: Yurt Kitap Yayın.
  • BORATAV, Pertev Naili. (1991), “Masal Olağanüstü ile Gerçeği Birleştiren Sanat”. Folklor ve Edebiyat 2, İstanbul: Adam Yayınları: 276—279.
  • ........... (1999), 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, İstanbul: Gerçek Yay.
  • ÇOBANOĞLU. Özkul. (1993), “Türk Kültür Tarihinde Su Kültü”, Türk Kültürü, Sayı: 361: 288—298.
  • ........... (1999), Halkbilimi Kuramlan ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Ankara: Akçağ Yayınevi.
  • .......... , (2001), “Türk Mitolojisi", Türk Dünyası Ortak Edebiyatı Tarihi, Ankara: AKM Yayınları, C. I: 1-85.
  • .......... , (2003). Türk Halk Kültüründe Memoratlar ve Halk İnançları. AnkarazAkçağ Yayınevi.
  • DRURY, Nevill, (1996). Şamanizm, (Çeviren: Erkan Şimşek), İstanbul: Okyanus Yayıncılık.
  • DUYMAZ, Ali, (1998), "Tekerlemelerin Kökeninde Şamanizm Unsurları”, Millî Folklor. Bahar 37: 114-120.
  • ELİADE, Mircea, (1999), Şamanizm , (Çeviren: İsmet Birkan), Ankara: İmge Kitapevi.
  • .......... , (2001), Mitlerin Özellikleri, (Çeviren: Sema Rifat), İstanbul: Om Yayınları.
  • ERÖZ, Mehmet. (1992). Eski Türk Dini (Gök Tanrı inancı) ve Alevilik Bektaşilik, İstanbul.
  • GÜNAY, Umay, ( 1983), "Türk Masallarında Geleneksel ve Efsanevî Yaratıklar”, Hacettepe Universitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi. Sayı: 1: 21-46.
  • GÜNGÖR, Harun. (2005), Türk Bodun Bilimi Araştırmaları, İstanbul: Kum Saati Yayınları.
  • HASSAN, Ümit, (2000). Eski Türk Toplumu Üzerine İncelemeler, İstanbul: Alan Yay.
  • İNAN, Abdülkadir, (2000). Tarihte ve Bugün Şamanizm Materyaller ve Araştırmalar, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • KAFESOĞLU. İbrahim, (1980), Eski Türk Dini, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • KALAFAT, Yaşar. (1995), Doğu Anadoluda Eski Türk inançlarının İzleri. Ankara: AKM Yayınları.
  • .......... . (1998), Kuzey Azerbaycan Doğu Anadolu ve Kuzey Irakda Eski Türk Dini İzleri- Folklorik-Tabakalaşma. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • KÖPRÜLÜ. M. F.. (1929). “Influence du chamanisme turco—mongol sur les ordres mystique“ musulmans. İstanbul.
  • KUNOS. lgnaz- Wilhem Radloff, (1998). Proben VIII. Cilt, (Latin Harflerine Aktaran ve Hazırlayanlar: Saim Sakaoğlu- Metin Ergun). Ankara: TDK Yayınları.
  • KUNOS. Ignaz. (2001). Türk Halk Edebiyatı, (Hazırlayan: Tuncer Gülensoy). Ankara: Akçağ Yayınevi.
  • LÜTHİ. Max. (1996). “Halk Masallarında Yüzeysellik", (Çeviren: Gülay Mirzaoğlu). Millî Folklor. Bahar/Yaz 29-30: 81-90.
  • OCAK. Ahmet Yaşar. (1990). İslâm-Türk İnaçlannda Hızır Yahut Hızır-İlyas Kültü, Ankara: TKAE Yayınları.
  • ........... (2003). Alevî-Bektaşî İnançlarının 1'st Öncesi Temelleri, İstanbul: İletişim Yayınları. '
  • ÖGEL. Bahaeddin. (1998). Türk Mitolojisi (Kaynakları ve Açıklamaları ile Destanlar), Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • ÖRNEK. Sedat Veyis. (2000). 100 Soruda İlkellerde Din, Büyü, Sanat, Efsane, İstanbul: Gerçek Yayınevi.
  • PERRİN. Michel. (2001). Şamanizm. (Çeviren: Bülent Arıbaş). İstanbul: İletişim Yayıncılık.
  • PROPP. Vladimir. (2001). Masalın Biçimbilimi. (Çeviren: Mehmet Rifat-Sema Rifat). İstanbul: Om Yayınevi.
  • RADLOFF. W., (1994). Sibirya’dan. (Çeviren. A. Temir), İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yay.
  • ROUX, Jean Paul. (2002). Türklerin ve Moğolların Eski Dini. (Çevaykut Kazancıgil). İstanbul: Kabalcı Yayınları.
  • ŞENER, Cemal. (2001). Şamanizm-Türklerin İsümiyetten Önceki Dini. İstanbul: Etik Yayınları.
  • SULLİVAN. Lawrence E.. (2004). “Şamanın Nitelikleri ve Gücü Ruhun Ekstaz Durumunun Genel Bir Tanımı”. (Çeviren: Kadriye Türkan). Millî Folklor. Kış 60: 237-246.
  • YÖRÜKAN. Y. Ziya. (2005), Müslümanlıktan Evvel Türk Dinleri Şamanizm, Ankara: Yol Yayınları.
  • YÜCEL. Ayşe. (1998), “Masallarda Dev ve Yaratılış Destanındaki Benzerleri". Millî Folklor, Güz 39: 38-45.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadriye Türkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 8 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Türkan, K. . (2007). Proben’in VIII. Cildinde Yer Alan Masallara Yansıyan Şamanizm Unsurları. Türkbilig / Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 8(13), 130-167.
AMA Türkan K. Proben’in VIII. Cildinde Yer Alan Masallara Yansıyan Şamanizm Unsurları. Türkbilig / Türkoloji Araştırmaları Dergisi. Haziran 2007;8(13):130-167.
Chicago Türkan, Kadriye. “Proben’in VIII. Cildinde Yer Alan Masallara Yansıyan Şamanizm Unsurları”. Türkbilig / Türkoloji Araştırmaları Dergisi 8, sy. 13 (Haziran 2007): 130-67.
EndNote Türkan K (01 Haziran 2007) Proben’in VIII. Cildinde Yer Alan Masallara Yansıyan Şamanizm Unsurları. Türkbilig / Türkoloji Araştırmaları Dergisi 8 13 130–167.
IEEE K. . Türkan, “Proben’in VIII. Cildinde Yer Alan Masallara Yansıyan Şamanizm Unsurları”, Türkbilig / Türkoloji Araştırmaları Dergisi, c. 8, sy. 13, ss. 130–167, 2007.
ISNAD Türkan, Kadriye. “Proben’in VIII. Cildinde Yer Alan Masallara Yansıyan Şamanizm Unsurları”. Türkbilig / Türkoloji Araştırmaları Dergisi 8/13 (Haziran 2007), 130-167.
JAMA Türkan K. Proben’in VIII. Cildinde Yer Alan Masallara Yansıyan Şamanizm Unsurları. Türkbilig / Türkoloji Araştırmaları Dergisi. 2007;8:130–167.
MLA Türkan, Kadriye. “Proben’in VIII. Cildinde Yer Alan Masallara Yansıyan Şamanizm Unsurları”. Türkbilig / Türkoloji Araştırmaları Dergisi, c. 8, sy. 13, 2007, ss. 130-67.
Vancouver Türkan K. Proben’in VIII. Cildinde Yer Alan Masallara Yansıyan Şamanizm Unsurları. Türkbilig / Türkoloji Araştırmaları Dergisi. 2007;8(13):130-67.