Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

Introducing the In-service Mathematics Teachers with the Dynamic Mathematics Software GeoGebra and Their Views about GeoGebra

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 2, 148 - 165, 06.11.2013

Öz

This study aims that to enrich the situation of using technology in the course environments for in-service mathematics teachers from all over the Turkey. Since it is free and can be used in Turkish also, one of the dynamic mathematics software GeoGebra was chosen to teach the in-service math teachers. A workshop is organized under the Eurasia Meeting of GeoGebra (EMG), which is hosted by 3rd Future Learning Conference. Approximately 100 math teachers, who are from different cities of Turkey, attended the workshop, which lasts 6 hours in 2 days. In this workshop, teachers are trained on basic properties of GeoGebra. Furthermore, teachers were trained on creating sample GeoGebra applications that can be used in real course
environments. In addition to the workshop, teachers also found the opportunity to attend paper sessions presented by local and foreigner researchers. 

Matematik Öğretmenlerinin Avrasya GeoGebra Toplantısı Kapsamında Dinamik Matematik Yazılımı GeoGebra ile Tanıştırılması ve GeoGebra Hakkındaki Görüşleri

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 2, 148 - 165, 06.11.2013

Öz

Matematik öğretmenlerinin dinamik yazılımları etkin bir ders aracı olarak kullanabilmelerini sağlamanın özellikle ülkemizde önemli bir öğretmen yetiştirme sorunu olduğu söylenebilir. Bu durumu iyileştirme çabalarına katkı sağlamak üzere 3. Gelecek İçin Öğrenme Konferansı bünyesinde Avrasya GeoGebra Toplantısı (AGT) olarak isimlendirilen bir toplantı kapsamında Türkiye’nin farklı şehirlerinden katılan 100’e yakın öğretmene yönelik 2 gün boyunca toplam 6 saat “GeoGebra’yı matematik eğitiminde kullanma” konulu bir çalıştay düzenlenmiştir. Bu çalıştayda öğretmenlere GeoGebra’nın temel özellikleri ile ilgili bilgiler vermenin yanında, kendilerine uygulamalar yapma fırsatı sunulmuş ve sınıf ortamlarında kullanılabilecek örnek etkinliklerin yapım aşamaları uygulamalı olarak gösterilmiştir. Öğretmenler, kendilerine yönelik bu çalıştaya ek olarak GeoGebra konulu yerli ve yabancı araştırmacılar tarafından hazırlanan bildirileri de dinleme fırsatı da bulmuşlardır. Toplantının sonunda uygulanan bir veri toplama formu ile öğretmenlerin görüşleri alınmıştır. Bu makalenin amacı, çalıştaya katılan öğretmenlerin dinamik geometrik yazılı GeoGebra hakkında görüşlerini ve birincisi düzenlenen Avrasya GeoGebra toplantısının öğretmenler üzerinde bıraktığı etkiyi değerlendirmektir. Öğretmenlerin, GeoGebra’yı ücretsiz olması, Türkçe olarak da kullanılabilmesi, kullanıcı dostu arayüzü, kullanımındaki kolaylık ve geometri ile cebir arasındaki ilişkileri dinamik olarak ortaya koyabilme potansiyeli gibi öne çıkan özellikleri ile tercih edilebilir ve gerçek sınıf ortamlarında kullanılabilir buldukları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenler, AGT’yi çok verimli bir hizmet içi eğitim olarak değerlendirdiklerini belirtmişlerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tolga Kabaca Bu kişi benim

Muharrem Aktümen Bu kişi benim

Yılmaz Aksoy

Mehmet Bulut

Yayımlanma Tarihi 6 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kabaca, T., Aktümen, M., Aksoy, Y., Bulut, M. (2013). Matematik Öğretmenlerinin Avrasya GeoGebra Toplantısı Kapsamında Dinamik Matematik Yazılımı GeoGebra ile Tanıştırılması ve GeoGebra Hakkındaki Görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1(2), 148-165.
AMA Kabaca T, Aktümen M, Aksoy Y, Bulut M. Matematik Öğretmenlerinin Avrasya GeoGebra Toplantısı Kapsamında Dinamik Matematik Yazılımı GeoGebra ile Tanıştırılması ve GeoGebra Hakkındaki Görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Kasım 2013;1(2):148-165.
Chicago Kabaca, Tolga, Muharrem Aktümen, Yılmaz Aksoy, ve Mehmet Bulut. “Matematik Öğretmenlerinin Avrasya GeoGebra Toplantısı Kapsamında Dinamik Matematik Yazılımı GeoGebra Ile Tanıştırılması Ve GeoGebra Hakkındaki Görüşleri”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 1, sy. 2 (Kasım 2013): 148-65.
EndNote Kabaca T, Aktümen M, Aksoy Y, Bulut M (01 Kasım 2013) Matematik Öğretmenlerinin Avrasya GeoGebra Toplantısı Kapsamında Dinamik Matematik Yazılımı GeoGebra ile Tanıştırılması ve GeoGebra Hakkındaki Görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 1 2 148–165.
IEEE T. Kabaca, M. Aktümen, Y. Aksoy, ve M. Bulut, “Matematik Öğretmenlerinin Avrasya GeoGebra Toplantısı Kapsamında Dinamik Matematik Yazılımı GeoGebra ile Tanıştırılması ve GeoGebra Hakkındaki Görüşleri”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 1, sy. 2, ss. 148–165, 2013.
ISNAD Kabaca, Tolga vd. “Matematik Öğretmenlerinin Avrasya GeoGebra Toplantısı Kapsamında Dinamik Matematik Yazılımı GeoGebra Ile Tanıştırılması Ve GeoGebra Hakkındaki Görüşleri”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 1/2 (Kasım 2013), 148-165.
JAMA Kabaca T, Aktümen M, Aksoy Y, Bulut M. Matematik Öğretmenlerinin Avrasya GeoGebra Toplantısı Kapsamında Dinamik Matematik Yazılımı GeoGebra ile Tanıştırılması ve GeoGebra Hakkındaki Görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;1:148–165.
MLA Kabaca, Tolga vd. “Matematik Öğretmenlerinin Avrasya GeoGebra Toplantısı Kapsamında Dinamik Matematik Yazılımı GeoGebra Ile Tanıştırılması Ve GeoGebra Hakkındaki Görüşleri”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 1, sy. 2, 2013, ss. 148-65.
Vancouver Kabaca T, Aktümen M, Aksoy Y, Bulut M. Matematik Öğretmenlerinin Avrasya GeoGebra Toplantısı Kapsamında Dinamik Matematik Yazılımı GeoGebra ile Tanıştırılması ve GeoGebra Hakkındaki Görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;1(2):148-65.