Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

A Comparison of Secondary School Mathematics Curriculum Guidebooks: Turkey, Germany and Canada

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 3, 309 - 325, 06.11.2013

Öz

It is proper for the countries to attempt to integrate effective educational practices into their own educational systems by examining different educational models in the world. The studies comparatively analyzing educational systems, and educational policies and practices of different countries are called as comparative educational studies (Türkoğlu, 1998; Erdoğan, 2003). The purpose of this study is to compare the contents, educational philosophies and goals, and measurement and evaluation approaches of the secondary school mathematics curriculum guidebooks that are in use in Turkey, Germany and Canada. The following mathematics curriculum guidebooks for three countries were analyzed comparatively in the study: a) Turkish mathematics curriculum guidebook used in public high schools, b) German mathematics curriculum guidebook used in Gymnasiums in the region of Bayern, and c) Canadian mathematics curriculum guidebook used in mathematics focused high schools in Ontario. The collected data were analyzed comparatively by using document analysis as a qualitative analysis method. 

Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 3, 309 - 325, 06.11.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı; Türkiye, Almanya ve Kanada’da uygulanan ortaöğretim matematik öğretim programlarını içerik, eğitim felsefeleri ve amaçları ve ölçme değerlendirme yaklaşımları boyutlarında karşılaştırarak programların benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma modellerinden tarama modeli, yaklaşım olarak karşılaştırmalı eğitim yaklaşımlarından yatay yaklaşım ve veri analiz yöntemi olarak da doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler, öğretim programlarının felsefeleri ve amaçları, içerikleri ve ölçme ve değerlendirme yaklaşımları açılarından değerlendirilerek karşılaştırmalar yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda; Almanya ve Kanada programında istatistik alt öğrenme alanı yer alırken Türkiye programında istatistik alt öğrenme alanı bulunmadığı, Türkiye programında yer alan karmaşık sayılar alt öğrenme alanı Kanada programında yer almadığı, Almanya programında ise seçmeli olarak bulunduğu belirlenmiştir. Matematik öğretiminde bilgisayar ve hesap makinesi kullanımının Kanada ve Almanya programlarında yer aldığı, Türkiye programında ise tavsiye seviyesinde kaldığı belirlenen diğer bir durumdur. Bunun yanı sıra her üç ülkenin ölçme değerlendirme yaklaşımlarının birbirinden farklı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İsmail Güzel Bu kişi benim

İlhan Karataş

Bülent Çetinkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güzel, İ., Karataş, İ., & Çetinkaya, B. (2013). Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1(3), 309-325.
AMA Güzel İ, Karataş İ, Çetinkaya B. Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Kasım 2013;1(3):309-325.
Chicago Güzel, İsmail, İlhan Karataş, ve Bülent Çetinkaya. “Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Almanya Ve Kanada”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 1, sy. 3 (Kasım 2013): 309-25.
EndNote Güzel İ, Karataş İ, Çetinkaya B (01 Kasım 2013) Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 1 3 309–325.
IEEE İ. Güzel, İ. Karataş, ve B. Çetinkaya, “Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 1, sy. 3, ss. 309–325, 2013.
ISNAD Güzel, İsmail vd. “Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Almanya Ve Kanada”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 1/3 (Kasım 2013), 309-325.
JAMA Güzel İ, Karataş İ, Çetinkaya B. Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;1:309–325.
MLA Güzel, İsmail vd. “Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Almanya Ve Kanada”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 1, sy. 3, 2013, ss. 309-25.
Vancouver Güzel İ, Karataş İ, Çetinkaya B. Ortaöğretim Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;1(3):309-25.