Bu çalışmada 7. sınıf
öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin artırılabilmesi için farklı
öğrenme ortamları tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Yarı deneysel yöntemin kullanıldığı bu çalışmada, yedinci sınıf öğrencilerinden
oluşan üç şubeden ikisi deney grubu öğrencilerini, üçüncü şube ise kontrol
grubu öğrencilerini oluşturmuştur. Birinci deney grubunda (Bilgisayar Grubu)
bilgisayar laboratuvarında yapılandırmacı yaklaşıma uygun çalışma yaprakları
eşliğinde dinamik matematik ve geometri yazılımı GeoGebra kullanılarak,
bilgisayar destekli bir öğrenme ortamında dersler yürütülmüştür. İkinci deney grubunda (Manipülatif Grup) ise
geleneksel sınıf ortamında çalışma yaprakları eşliğinde somut materyaller
kullanılarak dersler işlenmiştir. Kontrol grubunda (Geleneksel Grup) ise
herhangi bir müdahale yapılmamış, öğretmenin rutin bir şekilde derslerini
yürütmesi sağlanmıştır. Her üç grupta da dersler aynı öğretmen tarafından
işlenmiştir. Çalışmada öğrencilerin geometrik düşünme düzeylerini
belirleyebilmek için Usiskin (1982) tarafından geliştirilen “Van Hiele
Geometrik Düşünme Testi” ve testten elde edilen verileri desteklemek için
klinik mülakatlar kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler nitel ve nicel
veri analizi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda her
üç grupta da geometrik düşünme düzeylerinde önemli bir oranda artış olduğu,
ancak en fazla artışın bilgisayar grubunda görüldüğü tespit edilmiştir.
In this study, it was
aimed to design, implement and evaluate different learning environments in
order to increase the geometric thinking levels of 7th grade students. In this
study, semi-experimental method were used. Two of the three branches, consisting
of seventh grade students, formed experimental group students and the third
branch formed control group students. In the first experimental group (Computer
Group), the lectures were carried out in a computer-aided learning environment
using dynamic mathematics and geometry software GeoGebra, accompanied by
worksheets suitable for constructivist approach in the computer laboratory. In
the second experimental group (Manipulative Group), lessons were studied using
concrete materials with worksheets in the traditional classroom environment. In
the control group (Traditional Group), no intervention was made, it was ensured
that the teacher routinely conducted the lessons. In all three groups, the
lessons were processed by the same teacher. In this study, “Van Hiele
Geometrical Thinking Test” developed by Usiskin (1982) and clinical interviews
were used to support the data obtained from the test in order to determine the
students ' level of geometric thinking. Data obtained from the study were
analyzed using qualitative and quantitative data analysis methods. As a result
of the study, it was determined that there was a significant increase in
geometric thinking levels in all three groups, but the greatest increase was
seen in the computer group.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2 |