Bu araştırmanın amacı Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitimle gerçekleştirilen sosyal bilgiler derslerini öğretmenlerin görüşleri ve deneyimleri dahilinde derinlemesine inceleyerek süreç boyunca karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla ilinin Menteşe ilçesine bağlı devlet okullarında 2021-2022 eğitim-öğretim yılında görev yapmakta olan 23 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma fenomenolojik desenin kullanıldığı nitel bir araştırmadır. Katılımcıların belirlenmesinde ölçüt örneklem yöntemi kullanılmış ve araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanıp içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre sosyal bilgiler öğretmenleri uzaktan eğitim sürecinde bağlantı kesikliği, teknolojik araç yetersizliği, teknolojik altyapı yetersizliği, katılım azlığı, motivasyon eksikliği, ders süresinin yetersizliği, kamera ve mikrofonun kapalılığı gibi nedenlerden dolayı çeşitli problemlerle karşılaşmıştır. Ayrıca sosyal bilgiler öğretmenleri fırsat eşitsizliğinin giderilmesi, altyapının güçlendirilmesi, uzaktan eğitimle ilgili hizmet içi eğitim verilmesi gibi önerilerde bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |