Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Metinlerde Yer Alan Deyim Varlığının İncelenmesi

Yıl 2022, , 264 - 280, 29.06.2022
https://doi.org/10.54979/turkegitimdergisi.972612

Öz

Bu araştırmanın amacı 5. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan
metinlerdeki deyim varlığını tespit etmektir. Araştırmanın
evrenini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında 5. sınıflarda ders
kitabı olarak okutulmak amacı ile Talim ve Terbiye Kurulu
tarafından kabul edilen Anıttepe Yayınlarına ait kitap
oluşturmaktadır. Araştırmada, nitel veri toplama
yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır.
Okuma ve dinleme metinleri çalışma kapsamına alınmış,
serbest okuma metinleri araştırma kapsamı dışında
tutulmuştur. 5. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan
metinlerdeki deyim varlığı incelenmiş, deyimlerin sıklıkları
metin türleri ve temalara göre belirlenmiş ve tablolarla
gösterilmiştir. Ayrıca deyim öğretimi amacı ile etkinliklerde
kullanılan yöntem ve teknikler belirlenmiş ve örnek
etkinlikler üzerinden değerlendirilmiştir. Çalışmadan elde
edilen bulgular alan yazındaki benzer çalışmalarla
karşılaştırılmış ve sonucunda milli kültürümüzün önemli bir
ögesi olan deyimlerin öğretimi konusunda öğretmenlere
farklı yöntem ve tekniklerin kullanılması yönünde
önerilerde bulunulmuştur.

Destekleyen Kurum

00

Proje Numarası

00

Teşekkür

000

Kaynakça

  • Prof. Dr. Suat Ungan Trabzon Üniversitesi
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Suat Ungan 0000-0003-4020-6655

Fatih Uysal 0000-0002-8179-1881

Ayşegül Aykanat Uysal 0000-0003-3449-8735

Proje Numarası 00
Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 18 Temmuz 2021
Kabul Tarihi 29 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Ungan, S., Uysal, F., & Aykanat Uysal, A. (2022). Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Metinlerde Yer Alan Deyim Varlığının İncelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 7(1), 264-280. https://doi.org/10.54979/turkegitimdergisi.972612