Bu araştırma, yabancı uyruklu öğrencilerin not tutma
alışkanlıklarının ve not tutma materyallerinin olup olmadığını, ayrıca sahip
oldukları not tutma alışkanlıkları ile ders başarıları arasındaki ilişkiyi
belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırmanın örneklemini; 2016-2017 eğitim öğretim
yılında Giresun Üniversitesi TÖMER'de (Türkçe ve Yabancı Dil Uygulama ve Araştırma
Merkezi) Türkiye Türkçesi öğrenen 68 yabancı uyruklu öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Giresun Üniversitesi TÖMER bünyesinde Türkiye Türkçesi öğrenen
öğrencilere yönelik araştırmacı tarafından hazırlanan “Not Tutma Alışkanlığı Ve Öğrenci Görüşleri Ölçeği” aracılığıyla
toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzde ve frekans değerlerinden
yararlanılmıştır. Not Tutma Alışkanlığı ve Öğrenci Görüşleri Ölçeğinden elde edilen bulgulara göre not alma/tutma
eylemi açısından yabancı uyruklu öğrencilerin zayıf kaldığı sonucuna
ulaşılmıştır. Not alma/tutma eyleminin cinsiyete ve uyruklara göre de anlamlı
farklılık gösterdiği görülmüştür. Ayrıca not tutma/alma alışkanlığına sahip
öğrencilerin not tutma/alma alışkanlığına sahip olmayan öğrencilere göre ders
notlarının da daha yüksek olduğu gözlenmiştir.
Türkçe Öğretimi Yabancı Uyruklu Öğrenci Not Tutma Alışkanlığı Ders Başarısı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2016 |
Kabul Tarihi | 2 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |