Çocuk dergileri, işledikleri farklı konular ve içerdikleri etkinlik ve görsellerle çocukların birçok farklı alanla ilgili bilgi edinmesini, güncel olay ve konuları takip etmesini ve yeni beceriler kazanmasını sağlayıcı güçlü uyarıcılardır. Bu araştırmada bir okul öncesi gelişim etkinlik dergisi olan İsa ile Nisa dergisi, çocuk dergilerinde bulunması gereken içerik özellikleri bakımından incelenmiştir. Araştırma nitel desende tasarlanmış, araştırmanın verileri doküman incelemesi yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada "İsa ile Nisa dergisi çocuk dergilerinde bulunması gereken içerik özelliklerine sahip midir?" sorusuna cevap aranmıştır. Araştırmada İsa ile Nisa dergisinin 13 sayısı incelenmiştir. Dergiyi incelemek için araştırmacılar tarafından alan yazın taraması yapılarak çocuk dergilerinde bulunması gereken özellikler belirlenmiş ve 20 ölçütten oluşan bir kontrol listesi hazırlanmıştır. Hazırlanan kontrol listesine uzman görüşleri doğrultusunda son hâli verilmiştir. İsa ile Nisa dergisinin "Çocuk Dergisi Değerlendirme Formu" aracılığıyla değerlendirilmesi sonucuna göre, derginin kontrol listesinde yer alan 16 (%80) ölçütü karşıladığı, 3 (%15) ölçütü kısmen karşıladığı, 1 (%5) ölçütü ise karşılamadığı belirlenmiştir. Derginin kısmen karşıladığı ve karşılamadığı ölçütler bakımından geliştirilmesi gerektiği belirtilmiş ve elde edilen bulgular tartışılarak önerilerde bulunulmuştur.
Okul Öncesi Çocuk Dergileri İçerik Özellikleri Çocuk Edebiyatı İsa ile Nisa
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 23 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |