Cumhuriyet dönemi eğitim alanının öncü kişileri ve eserleri üzerine yetkin ve yeterli biyografik ve bibliyografik çalışmalar azdır. Bu dönemde çok sayıda eğitimci olmasına karşın biyografinin zorlukları sebebiyle böylesi çalışmalar yetersizdir. Bu araştırmada, Cumhuriyet döneminin özgün ve üretken eğitimcilerinden biri olan Cahid Okurer’in hayatı, eserleri ve eğitime yönelik görüşleri üzerinde durulmaktadır. Okurer’in mesleki hayatı eğitim sisteminin farklı alanlarında geçmiştir. Öğretmenlikten, Talim ve Terbiye Kurulu Üyeliği’ne, Bakanlık Merkez teşkilatı görevlerinden TBMM Senato üyeliğine kadar farklı görevler üstlenmiştir. Onun eğitim dünyasındaki asıl önemi, eğitimin düşünce ve entelektüel sahasına yaptığı ciddi katkılardır. Çok sayıda kitap, makale, çeviri ve denemesi olan Cahid Okurer üzerine bu güne kadar araştırma yapılmamıştır. Bu makalede öncelikle, arşiv kaynaklarından hareketle Cahid Okurer’in kısa biyografisi verilmiştir. Ardından, eğitimci kişiliği, eğitim bürokrasisindeki hizmetleri kısaca anlatılmıştır. Daha sonra eserlerinden hareketle eğitim görüşleri, düşünceleri, teklifleri ve planları özetlenmiş, tasvir ve tasnif edilmiştir. Okurer, siyasi görüşüne paralel geliştirdiği eğitim görüş ve pratikleriyle Cumhuriyet’in özgün eğitimcilerindendir. Meslek ahlakı, çalışkanlığı, bilimsel metoda ve düşünceye önem vermesi, hamaset ve popülizme yer vermemesi yönüyle çağdaşı Mümtaz Turhan’ı andırmaktadır.
Cahit Okurer Türk eğitim tarihi milliyetçi eğitim muhafazakâr eğitim bilimsel metot
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 24 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2 |