Son yıllarda sağlık, ekonomi ve siyaset alanlarında yaşanan küresel gelişmeler, sağlık bilimi alanında kariyer sahibi olabilmek amacıyla yabancı dil olarak Türkçe öğrenme ihtiyacını artırmıştır. Bu durum, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi faaliyetlerinin, bireylerin sağlık bilimine özgü akademik ve mesleki dil ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz kalmasına yol açmıştır. Bu çalışmanın amacı, B1 dil seviyesine ulaşabilmek için Türkçe öğrenen yabancı uyruklu sağlık bilimi öğrenci adaylarının akademik ve mesleki dil ihtiyaçlarını tespit etmektir. Bu araştırma, öğrencilerin dil ihtiyaçlarının kapsamlı, derinlemesine ve bütüncül bir anlayışla belirlenebilmesi amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde yürütülmüştür. Bu doğrultuda on iki sağlık bilimi lisans programı öğrencisi ve beş öğretim elemanı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Veri analizlerinin sonucunda elde edilen bulgulara göre, öğretim faaliyetlerinin başarılı bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için sağlık Türkçesi öğretim programının ve öğretim materyallerin hazırlanması gerekmektedir.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi İhtiyaç analizi Program geliştirme İş Türkçesi Sağlık Türkçesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Temmuz 2021 |
Kabul Tarihi | 17 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2 |