Yabancı dil öğreniminde amaç, bireyin tercih ettiği dilin becerilerini kazanarak o dili doğru bir şekilde kullanmasını sağlamaktır. Dili kullanmak, temel dil becerilerini kazanmakla mümkündür. Bu beceriler; dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileridir. Dil öğreniminde sözcük dağarcığının zenginliği, belli cümle kalıplarının bilinmesi çok önemli olsa da birey bunları yazılı ve sözlü olarak ifade edemiyorsa, iletişim becerilerini geliştirememişse bunları bilmek çok da değer taşımaz. Dile hâkim olabilmek için dil becerilerinin eşit şekilde geliştirilmiş olması gerekmektedir. Ancak yabancılara Türkçe öğretiminde özellikle yazma becerilerinin diğer becerilere göre daha geri plana atıldığı bu beceriyi geliştirmeye yönelik çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri yerine geleneksel yöntem ve tekniklerin kullanıldığı görülmektedir. Bu durum Türkçe öğrenen yabancıların yazma becerilerinin temel seviyeden itibaren diğer becerilere göre daha yavaş gelişmesine neden olmaktadır.
Bu araştırmada çağdaş bir öğretim tekniği olan eğitici oyunlarla Türkçe öğrenen temel düzeydeki yabancıların yazma becerilerinin geliştirilmesi üzerinde durulacak ve etkinlik örnekleriyle bu becerinin nasıl geliştirileceği somut olarak ifade edilmeye çalışılacaktır. Eğitici oyunlar, öğrenilen dilin yaparak ve yaşayarak öğrenilmesini sağlar. Amaçlara uygun olarak düzenlenen ve seçilen eğitici oyunlar, öğrenciyi temel düzeyden itibaren yazmaya sevk edecek, öğrencinin orta ve ileri düzeyde yazma becerisine yönelik daha nitelikli ürünler ortaya koymasını sağlayacaktır.
Yabancılara Türkçe öğretimi yazma becerisi eğitici oyun Avrupa Dil Portfolyosu
The aim of foreign language teaching is to enhance the learners' target language skills in order to support them in exploiting the language in an efficient way. These skills are; listening, speaking, reading and writing. Though it is both very important to have a good vocabulary knowledge and form a sentence in target language, if the person doesn’t know how to use those vocabulary and sentences in writing and speaking and if he/she doesn’t develop his/her communication skills, in fact it doesn’t lead to perform fluently and accurately in target situations. In order to dominate a language, these four skills should be handled and developed equally. In teaching Turkish as a foreign language, writing skill seems to be ignored by implementing traditional instructional methods rather than learner centered and constructivist methods. Thus, Turkish as a foreign language learners do have some problems in writing comparing to other basic language skills.
This research aimed to develop the writing skills of basic level foreign learners of Turkish with the games as one of the contemporary teaching technique. Educative games are considered to provide learners with a chance to learn target language by experiencing it. The games which are prepared and chose accordingly make foreign language learners willing to write at the basic level and convey them to the higher levels in their writing skills and let them produce high quality samples of writing.
Teaching Turkish to foreign language learners writing skill educative game Europe Language Portfolio.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 20 |