Çevrimiçi sosyal ağların kullanımı, son yıllarda önemli bir gelişme göstermiştir. Twitter, Facebook, LinkedIn ve Instagram gibi sosyal ağ sitelerine internet ve web 2.0 teknolojileri üzerinden erişmek daha uygun hale gelmiştir. Böylelikle insanlar, farklı birçok konuya ilişkin görüşlerini, duygularını diğer kullanıcılarla bu platformlar üzerinden giderek daha yaygın bir şekilde paylaşır olmuştur. Bu paylaşımlar, milyonlarca insanın birbirlerine sosyal ağlar vasıtası ile bağlandığı platformlarda çok büyük miktarda veri oluşturulduğu anlamına gelmektedir. Bununla birlikte teknolojik imkânlarla beraber ortaya çıkan hesaplama paradigmalarının yüksek hızda ve karmaşık bir şekilde gelişimi, oluşan bu verinin sosyal ağ analizi yöntemleri ile analiz edilip değerli bilgiler çıkarılmasına imkân vermektedir. Çevrimiçi sosyal ağlarda rol keşfi önemli ve günümüzde çok çalışılmaya başlanan sosyal ağ analizi problemlerinden birisidir. Bu çalışmada çevrimiçi sosyal ağlarda fikir liderlerini bularak şirketler için pazarlama önerileri sunma, birbiri ile ilişkili kullanıcıları bularak sosyal ağ ortamında toplumun fikirlerini takip edebilme, arkadaş gruplarını bulabilme, kullanıcıların ilgilerine ve alışkanlıklarına göre onları gruplama ve arkadaş tavsiye sistemlerini daha da geliştirme gibi konularda kullanılabilecek rol keşfi açıklanmıştır
Çevrimiçi sosyal ağlar sosyal ağ analizi rol keşfi fikir lideri keşfi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 43 |