Bu çalışmanın amacı okul müdürlüğü hazırlık programlarının içeriğine ilişkin olarak okul
müdürlerinin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması
deseni kullanılmıştır. Araştırmada çalışma grubunu Eskişehir il merkezinde okul müdürlüğü
görevine yeni atanmış, 11 okul müdürü oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak hazırlık programına
yönelik açık uçlu soruların yer aldığı yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme
formu; okul müdürlüğüne hazırlık programının boyut ve konuları, değerleri, bilgi ve becerileri,
dersleri olmak üzere dört faktörden oluşmaktadır. Çalışmada elde edilen veriler içerik analizi
türlerinden frekans analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre; okul
müdürlerinin hazırlık programının boyut ve konularına ilişkin görüşleri ele alındığında, müdürlerin
en fazla okuldaki süreçler ve işleyişi vurguladıkları görülmüştür. Ayrıca okul müdürleri hazırlık
programlarının eşitlik ve dürüstlük üzerine kurulu değerlere sahip olması gerektiğini belirtmişlerdir.
Bilgi ve beceriler boyutunda ise etkili iletişim, liderlik, yönetim ve organizasyon kavramlarının
baskın olduğu bulgulanmıştır. Hazırlık programında en fazla yer alması istenen dersler ise ikna ve
iletişim, okulun finansal yönetimidir.
The aim of the study is to determine the opinion of school administrators regarding to the
content of preparation programs for school administration. The qualitative research method and
phenomenology design were used in this study. 11 school administrators who assigned to the new
task participated from public schools in Eskişehir. The data was collected by semistructured
interview form which involves four questions. That form includes four dimensions such as
dimensions and topics, values, knowledge and skills, courses. Frequency analysis technique was
used to analyze the data. The result of the study shows that according to dimensions and topics of
the preparation programs, administrators emphasized school process and function. According to
values of the preparation programs, administrators emphasized equality and fairness. According to
knowledge and skills of the preparation programs, administrators emphasized effective
communication, leadership, management and organization. According to courses of the
preparation programs, administrators emphasized persuasion and communication, financial
management of the school.
Diğer ID | JA85EH48AG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1 |