BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri ile Okulların Öğrenen Örgüt Olma Düzeyi Arasındaki İlişki

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 2, 0 - 0, 01.08.2014

Öz

ÖzetOkul yöneticilerinin liderlik stilleri ile okulların öğrenen örgüt olma düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmada, ilişkisel desen ve nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2012-2013 eğitim öğretim yılında, Trabzon il merkezindeki 14 lisede görevli, 1070 öğretmen arasından tabakalı örneklem alma yöntemiyle belirlenen 240 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, çok faktörlü liderlik stilleri ölçeği (MLQ) ve örgütlerde öğrenen organizasyon disiplinlerinin gerçekleşme düzeyini belirleme ölçeği kullanılmıştır. Araştırma grubunun anket maddelerine verdiği yanıtlar sayısallaştırılarak, frekans, yüzde, ortalama, standart sapma değerleri analiz edilmiştir. Değişkenlere ilişkin puanlar arasındaki farklılıkları belirlemede Bağımsız t Testi, ölçeklerden elde edilen puanlar arasındaki ilişkilerin saptanmasında Pearson Çarpım Momentler Korelâsyon Analizi, okul yöneticilerinin liderlik stilleri ile okulların öğrenen örgüt olma düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemede ise Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi tekniklerinden yararlanılmıştır.Regresyon analizi sonuçlarına göre, okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik davranışları ile okulların öğrenen örgüt olma düzeyleri arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde istatiksel olarak anlamlı bir ilişki [r= .76, p< .01] görülmektedir.

Relation between the Principals’ Leadership Styles and Becoming a Learning Organization Level of the Schools

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 2, 0 - 0, 01.08.2014

Öz

The purpose of this study is to determine the relationship between
becoming a learning organization level of the schools and the principals' leadership
styles. The study was designed in quantitative research model, and the relational
patterns were used. The study was conducted on 240 teachers were determined by
using stratified sampling method among 1070 teachers who serve in 14 high schools
in Trabzon province in 2012-2013 academic year. As a data collection instrument
the Multifactor Leadership Styles Questionnaire (MLQ) which developed by Bass
and Avolio and adapted to Turkish by Akdoğan and the Scale to Determine the
Realization Level of the Learning Organization Disciplines in the Organization
developed by Türkoğlu were used in the study.
The responses of the participants to the questionnaire were digitized and the
values of the frequency, percentage, mean and standard deviation were analyzed.
Independent t-test was used to determine differences between scores on the
variables, Pearson Product Moment Correlation Analysis was used to determine the
relationship between the scores obtained from the scales and Multiple Linear
Regression Analysis techniques were used to determine the relationship between the
school managers' leadership styles and the levels of becoming a learning
organization of the schools. According to the results of the regression analysis,
between the school principals' transformational leadership behaviours and becoming
learning organization levels of the schools a high level statistically significant
positive correlation [r =.76, p <.01] is seen

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA74EA38RT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Durdağı Akan Bu kişi benim

Şenol Sezer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akan, D., & Sezer, Ş. (2014). Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri ile Okulların Öğrenen Örgüt Olma Düzeyi Arasındaki İlişki. Turkish Journal of Educational Studies, 1(2).