BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Müdürlerinin Öğretmenleri Motive Etme Yaklaşımları

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 2, 0 - 0, 01.08.2014

Öz

Araştırmanın amacı öğretmenlerin, genel okul müdürü olgusu ile görev yaptıkları okulda görevli okul müdürlerinin motivasyon yaklaşımlarını belirlemek ve aralarında anlamlı bir ilişkinin oluğ olmadığını saptamaktır. Araştırmanın evreni 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş ili Merkez ilçede bulunan ilkokul ve ortaokullarda görevli öğretmenler oluşturmaktadır Araştırmanın örneklemi evrenden seçkisiz örnekleme yoluyla seçilen 189 öğretmenden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak Başın ve Helvacı (2012) tarafından geliştirilen “Okul Müdürlerinin Öğretmenleri Motive Etme Yaklaşımlarını Belirleme” ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya göre öğretmenlerin görev yatıkları okullarda görevli müdürlerin daha yüksek seviyede motivasyon yaklaşımların göstermeleri beklenmektedir. Demografik özelliklere göre istatistiksel olarak anlamlı farklılığın olduğuna dair kanıt bulunamamışken, genel müdür olgusu ile okul müdürlerine ilişkin öğretmen görüşleri arasında anlamlı farklığın olduğu görülmüştür.

School Principals’ Approaches to Motivate Teachers

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 2, 0 - 0, 01.08.2014

Öz

The aim of the study is to define the school principals’ motivational
approaches in the light of teachers’ opinions and designate if there is a significant
difference between the tachears’ opinions regarding the their’ present school
principals’ motivational approcahes and the school principal perception in their
mind. Population of the study comprises the teachers working at state primary and secondary schools in the center of Kahramanmaras province during 2013-2014
academic year. The sample of the study consisted of 189 teachers who were selected
through random sampling method. The scale of "determining the approaches of
school principals to motive teachers" was used as a data collection tool. The scale
was developed by Basın and Helvacı in 2012. According to the research findings,
teachers expect their principals to use higher level of motivational approches. The
research indicates that there is no significant difference in terms of demographic
variables while there is a significant difference between the teachers’ opinions
regarding their present school principals the and school principal perception in their
mind.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA29ZT35UZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tuncay Yavuz Özdemir Bu kişi benim

Seçil Eda Kartal Bu kişi benim

Ramazan Yirci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özdemir, T. Y., Kartal, S. E., & Yirci, R. (2014). School Principals’ Approaches to Motivate Teachers. Turkish Journal of Educational Studies, 1(2).