BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL YÖNETİCİLERİNİN DEĞERLERLE YÖNETİM KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARI

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 119 - 141, 01.08.2015

Öz

Bu araştırma ortaöğretim okul yöneticilerinin değerlerle yönetime ilişkin algılarını belirlemek amacıyla nitel araştırma yaklaşımı ile içerik analizi yapılarak gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında, Elazığ ili merkezinde farklı türlerdeki 23 ortaöğretim kurumun 44 yöneticisi, bu çalışmadaki araştırma grubu olarak ele alınmıştır.Çalışmada yönetici görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile alınmış, veriler niteliksel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Okul yöneticilerinin değerlerle yönetime ilişkin algıları altı tema altında toplanmaktadır. Bu temalar sırasıyla; milli ve manevi değerler, değerlere öncelik verilmesi, toplumsal değerler, eğitime öncelik verilmesi, etkili yönetim ve kurum kültürüdür. Okul yöneticileri, değerlerin, özellikle yönetim ve eğitim açısından vazgeçilmez bir temel oluşturduğuna vurgu yapmıştır. Okul yöneticilerine göre; yöneticiler değerleri özümsemeli ve etkili iletişim kurama becerisine sahip olmalıdır. Değerlerle yönetimin olumlu okul iklimi oluşturmada, eğitsel amaçlara ulaşmada, okulun etkililiğini artırmada önemli roller oynayabileceği düşünülmektedir.

The Perceptions of School Administrators About Concept of Value Based Management

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 119 - 141, 01.08.2015

Öz

This research has been carried out with qualitative research method and content
analysis to identify the perception of secondary school principals of value based
management. For this purpose in 2011-2012 academic year forty four principals of
twenty three high schools of varied types in Elazığ city centre were interviewed.
In the study principals’ views were collected through semi-structured
interview method and datum were resolved with qualitative analysis methods. As a
result it can be concluded that; principals consider value based management both as
an objective for schools that are primarily expected to form personality and transfer
values and also as a tool to reach this aim in terms of training and management, and
at the same time value based management is considered to give primary importance
to social, national and moral values in management. Principals underline that values
constitute an indispensable basis especially for management and education.
According to the school principals; managers should internalize values, they should
have effective communication skills and value based management’s role in the
enhancement of productivity of every activity in educational institutions and reach
the objectives created in order to form a positive school climate is heeded a great deal by principles.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43BA69ZR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zülfü Demirtaş Bu kişi benim

Mehmet Fatih Kılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2015
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demirtaş, Z., & Kılıç, M. F. (2015). OKUL YÖNETİCİLERİNİN DEĞERLERLE YÖNETİM KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARI. Turkish Journal of Educational Studies, 2(2), 119-141.