Dünyada meydana gelen hızlı gelişmeler, her alanda olduğu gibi, tıp eğitimini de etkilemiştir. Bu gelişmeler ışığında en ideal tıp eğitiminin nasıl olması gerektiği tartışılmaya başlanmıştır. Bu tartışmaların sonucunda, tıp eğitiminin, kendi kendine öğrenme becerisini öğrenciye kazandıran bir yapıda olmak zorunda olduğu dinamik bir süreçte gerçekleşmesi gerektiği hükmüne varılmıştır. Ülkemizde de verilen tıp eğitimlerinin mevcut durumlarını ortaya koymak, istenilen eğitim düzeyinde nerede olduğumuzu görme adına önemli görülmektedir.Bu çalışmanın amacı; üniversitelerde verilen anatomi dersine ilişkin mevcut durumu ortaya çıkarmak, olası sorunları ve çözüm önerileri tespit etmektir ve bu doğrultuda araştırma, betimsel modelde bir tarama çalışmasıdır.Araştırma kapsamında, Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde görev yapan altı akademik personel ile aynı üniversitede öğrenim gören otuz öğrenci ile görüşme yapılmıştır.Araştırma verileri doğrultusunda akademik personel ve öğrencilerin mevcut koşulları (Öğrenci sayısının fazlalığı, fiziksel koşulların yetersizliği, öğretim üyesi sayısının azlığı, eğitim materyallerinin yetersizliği, kadavra sayısının yetersizliği) yetersiz buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda mevcut koşulların düzeltilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Anatomi Anatomi Eğitimi Proje Tabanlı Öğrenme Probleme Dayalı Öğrenme
The rapid developments taking place in the world have affected the medical
education as in all domains. In the light of these developments, the question of how
the medical education should be formed has emerged. It has been concluded that
medical education should enable learners to internalize the ability to learn
autonomously, and it should take place in a dynamic process. Identfying the current
state of medical education in our country is considered important in order to see
where we are in terms of the desired (required) level of education. In this study, it
has been aimed is to reveal the current situation with regard to the anatomy course at
universities and to identify possible problems and solutions. In this respect, the
research has a survey descriptive model.
The sampling group of the study consists of 6 academic staff and 30
students at Mersin University. In the research process, the participants were
interviewed.
Regarding the results of the research, it was concluded that academic staff
and students had found current conditions (Excess of the number of students, the
lack of physicalconditions, academic staff, cadaver, training materials)
unsatisfactory. The recommendations were made for improving the current
conditions.
Anatomy Anatomy Education Project-Based Learning Problem-Based Learning
Diğer ID | JA57DE73NG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 3 |