Bu çalışma, okul öncesi öğretmenliği bölümünde okumakta olan öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumlarının bazı değişkenler açısından analiz edilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Fırat ve İnönü Üniversiteleri Eğitim Fakülteleri’nde Okul Öncesi Öğretmenliği örgün öğretim programında okuyan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Örneklemini ise, bu üniversitelerin 3. ve 4. sınıflarındaki toplam 200 öğretmen adayı kapsamaktadır. Her üniversiteden 100 öğrenci katılım göstermiştir. Veriler, öğretmen adayları tarafından doldurulan anketler yoluyla elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının okul öncesi eğitimde bilgisayar destekli eğitime ilişkin bakış açılarını saptamak amacıyla, Arslan tarafından 2006 yılında hazırlanmış olan ‘Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya Yönelik Tutum Ölçeği’ uygulanmıştır. Öğrencilere ait bazı demografik bilgilere ise yazarlar tarafından hazırlanan ‘Kişisel Bilgi Formu’ ile ulaşılmıştır. Araştırmada, Betimsel Tarama Modeli kullanılmıştır. Veriler istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde ise, tek yönlü ANOVA ve t-Testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumları genel anlamda olumlu yönde bulunmuş ancak, bu tutumların bazı değişkenlere bağlı olarak değiştiği gözlemlenmiştir.
Bilgisayar Destekli Eğitim Okul Öncesi Eğitim Okul Öncesi Öğretmen Adayı Tutum
This investigation was conducted to evaluate the pre-school teacher candidates
studing in the Preschool Education Departmant, in terms of their attitudes to
computer-aided education toward various variables. The universe of study is
constituted by the candidate teachers studying in formal education programs at the
Department of Pre-School Education in the Faculties of Education of Fırat and
Inonu Universities. And the research sample is constituted by a total of 200
candidates of teacher in classes 3 and 4 at these universities. 100 students have
participated from each school. The data were obtained through questionnaires
completed by teachers. „Computer Assisted Education Attitudes Scale‟ was applied
as survey which was provided by Arslan in the year 2006, in order to evaluate the
attitudes of students towards computer aided education in preschool. Some
demographic information about students was obtained by 'Personel Information
Form' constituted by the authors. Descriptive Survey Model is used as method.
Results were evaluated using the statistical package program. In data analysis, oneway
ANOVA, t-Test were used.
Consequently, attitudes towards computer aided education of pre-school
teachers have been positive overall, but these attitudes were observed to vary
depending on several variables.
Computer Aided Education Pre-school Education Preschool Teacher Candidate Attitude
Diğer ID | JA36BV45BT |
---|---|
Bölüm | Diğer |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1 |