Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin algılarına göre okulların etkililik düzeyi ile okul müdürünün dönüşümcü liderlik özellikleri arasında anlamlı bir ilişki olup olamadığının belirlenmesidir.Araştırmada korelasyon türü ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Verileri toplamak için, likert tipinde olan “Etkili Okul Anketi” ve “Dönüşümcü Liderlik Ölçeği” tek form haline getirilerek Kayseri İlinin Merkez İlçelerindeki ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin birlikte eğitim aldığı okullarda görev yapan öğretmenlere uygulanmış ve bu formlardan 694’ü değerlendirmeye alınmıştır.Okulların etkililik düzeyleri ile okul müdürünün dönüşümcü liderlik özellikleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığına belirlenmesinde Pearson çarpımı korelasyon katsayısı çözümlemesi, ilişkilerin gücünün belirlenmesinde ise basit Regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda okulların etkililik düzeyi ile okul müdürünün dönüşümcü liderlik özellikleri arasında yüksek düzeyde pozitif yönde bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin algılarına göre okulların etkililik düzeyi ile okul müdürünün dönüşümcü liderlik özellikleri arasında anlamlı bir ilişki olup olamadığının belirlenmesidir.Araştırmada korelasyon türü ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Verileri toplamak için, likert tipinde olan “Etkili Okul Anketi” ve “Dönüşümcü Liderlik Ölçeği” tek form haline getirilerek Kayseri İlinin Merkez İlçelerindeki ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin birlikte eğitim aldığı okullarda görev yapan öğretmenlere uygulanmış ve bu formlardan 694’ü değerlendirmeye alınmıştır.Okulların etkililik düzeyleri ile okul müdürünün dönüşümcü liderlik özellikleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığına belirlenmesinde Pearson çarpımı korelasyon katsayısı çözümlemesi, ilişkilerin gücünün belirlenmesinde ise basit Regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda okulların etkililik düzeyi ile okul müdürünün dönüşümcü liderlik özellikleri arasında yüksek düzeyde pozitif yönde bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Diğer ID | JA35CK73YM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 3 |