Akıllı tahtalar, son yıllardaki teknolojik gelişmelere paralel olarak eğitimin her kademesinde, özellikle de ortaöğretim okullarında hızla yaygınlaşan bir öğretim materyali haline gelmiştir. Yapılan araştırmalar, genel olarak akıllı tahtaların öğrencilerin daha hızlı ve etkili bir şekilde öğrenmesine katkı sağlamaktadır. Bu araştırma, ortaöğretim öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımı hakkında görüş ve deneyimlerini çok yönlü olarak ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Kahramanmaraş merkeze bağlı liselerde görev yapan 30 öğretmen ile nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla veriler elde edilmiştir. Görüşmelerden toplanan veriler içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Veriler analiz edilip kodlandıktan sonra bu kodlardan temalar oluşturulmuş, bu kod ve temalara ilişkin frekans değerleri belirlenerek bulgular yazılmıştır. Bulgulara göre; akıllı tahta ile ilgili genel olarak olumlu bir durum var iken, bazı öğretmenlerin de olumsuz durumlarla karşılaştıkları, farklı problemler yaşadıkları tespit edilmiştir. İnternetin olmaması, içeriklerin eksik olması, programların güncel olmaması ve öğretmenlerin teknolojik araçların kullanımı konusunda mesleki ve teknik açıdan desteğe ihtiyaç duydukları çalışmanın önemli bulgularındandır. Akıllı tahta kullanımıyla ilgili ortaöğretim öğretmenlerine uygulamalı eğitim verilmeli ve tüm okullarda akıllı tahta kullanımını sağlayacak yeterli öğrenme ortamları oluşturulmalıdır.
Parallel with the development in recent years, smart boards has become a
rapidly expanding technology in all levels of education especially in high schools.
Researchs generally show that smart boards contribute the learning of the students in
faster and more effective way. This study aims to reveal high school teachers’
opinions and experiences multidirectionally on the use of smart boards. In the
research, phenomenologic method was used; in qualitative research approaches. For
this purpose, data was obtained from 30 teachers serving in high schools bound to
city centrum of Kahramanmaraş by the help of semi-structured interview way. Data
collected from interviews were analyzed by content analysis technique. After the
data are analyzed and encoded, the themes are created from these codes and
frequency values related to these codes and themes are determined and the findings
are written. According to findings, while there is generally a positive attitude and
use a certain percentage on the smart board, some teachers also encounter negative
situations and they were found to experience different problems. The lack of
internet, content and the current programs and in the use of technology teachers’
need of support in educational and vocational aspects are important findings of the
study
Diğer ID | JA45NT72ZT |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2 |