Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7.sınıflarda ekosistem konusunun
öğretiminde geleneksel ve Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ) yöntemlerinin
öğrenci başarısına etkisinin karşılaştırılmasıdır. Çalışma, 2010-2011 öğretim yılının
bahar yarıyılında Şanlıurfa ili, Hilvan ilçesi, Gölcük İlköğretim Okulu’nda
yürütülmüştür. Çalışmaya, ilköğretim 7.sınıfta öğrenim gören 60 (26 kız, 34 erkek)
ilköğretim öğrencisi katılmıştır. Çalışma için deney ve kontrol grubu olmak üzere iki
grup oluşturulmuştur. Çalışmada, ön test-son test kontrol gruplu desen
kullanılmıştır. Araştırma sürecinde, öğrencilerin ekosistem konusuna ilişkin dersleri
deney grubunda bilgisayar destekli öğretim ile yürütülürken, kontrol grubunda ise
geleneksel yöntemle yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak,
öğrencilerin ekosistem konusundaki başarılarını belirlemek amacıyla “başarı testi”
kullanılmıştır. Deney ve Kontrol grubuna testler, işlem öncesi “ön test” ve işlem
sonrası “son test” olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde t testi kullanılmıştır.
Çalışmadan elde edilen bulgular, bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile öğrenim
gören öğrencilerin, geleneksel yöntemle öğrenim görenlere göre daha başarılıolduklarını göstermiştir. Bulgular, BDÖ yönteminin öğrencilerin başarıları üzerine
anlamlı etkisi olduğunu göstermiştir.
Ekosistem geleneksel öğretim yöntemi bilgisayar destekli öğretim yöntemi
The purpose of this study is to compare the effect of traditional and
computer supported instruction (CSI) methods on student success in teaching of
"ecosystem" in 7th grade classes. The study was conducted at Golcuk Primary
School in Hilvan, Sanliurfa, in spring semester of 2010 – 2011 academic year. Sixty
(26 girls, 34 boys) students studying at 7th grade participated in the study. For the
study, two groups were formed; experiment and control group. Pre-test, post-test
control group pattern was used in the study. During the experiment process, the
lessons with control group were offered in traditional way, while those lessons were
offered in computer-supported way in the experiment group. As a means of
collecting data in the study, "achievement test" was used to determine the success of
students in ecosystem. The tests were applied as "pre test" before the process, and as
the "post test" after the process for both experiment and control group. In the
analysis of the data, T test was used. The findings of the study show that the students
who were taught by computer supported teaching method are more successful than
those who were taught by traditional method. The findings also show that the CSI
method has a significant effect on the success of students
Ecosystem traditional teaching system computer-supported teaching method.
Diğer ID | JA73CF28JG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2 |