BibTex RIS Kaynak Göster

An Evaluation of Pedagogical Formation Course Prospective Teachers’ Epistemological Beliefs in terms of Several Variables

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 154 - 186, 01.08.2017

Öz

In this study, epistemological beliefs of prospective teachers enrolled at
Pedagogical Formation Course were investigated in terms of gender, education level
and department variables. Survey method was used in the study and totally 864
students were included in the study. Data were obtained by using Epistemological
Beliefs Questionnaire- EBQ” developed by Chan ve Elliot (2004) and adapted into
Turkish by Apay (2011). The scale is a five-point Likert style scale. The items are
ranged from “Much agree” to “never agree”. The scale includes four subscales.
Cronbach alpha reliability coefficient of the overall scale was measured to be.78.
Cronbach Alpha reliability coefficients of the subscales were measured to be .77,
.74, .59 ve .52 respectively. Independent groups t test, One Way ANOVA, Levene
test, Mann Whitney U, and Kruskal Wallis H tests were used to analyze the data.
Study results revealed significant differences among prospective teachers in terms of
several variables

Pedagojik Formasyon Kursuna Kayıtlı Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 154 - 186, 01.08.2017

Öz

Bu çalışmada pedagojik formasyon programına kayıtlı öğretmen adaylarının epistemolojik inançları cinsiyet, eğitim durumu ve mezun olunan bölüm türüne göre incelenmiştir. Tarama modeli kullanılan araştırmada, Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi pedagojik formasyon programına kayıtlı olan 864 öğretmen adayı yer almıştır. Veriler, Chan ve Elliot (2004) tarafından geliştirilen ve Aypay (2011) tarafından Türkçeye çevrilen “Epistemologi­cal Beliefs Questionnaire- EBQ” (Epis­temolojik İnançlar Ölçeği)’ ile toplanmıştır. Ölçek beşli likert tipindedir. Ölçek maddeleri çok katılıyorumdan hiç katılmıyoruma doğru derecelendirilmiştir. Ölçek dört alt boyuttan oluşmaktadır. Ölçeğin geneli için hesapla­nan Alpha katsayısı .78 olarak bulunmuştur. Öl­çeğin dört alt faktörü için hesaplanan Alpha kat­sayıları sırasıyla .77, .74, .59 ve .52’dir. Elde edilen veriler SPSS paket program kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi, Levene testi, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının görüşleri arasında ele alınan değişkenler açısından farklılıklar olduğu ortaya konulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA39BY22RB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

MEHMET NURİ Gömleksiz Bu kişi benim

AYŞE ÜLKÜ Kan Bu kişi benim

AYSEL Murat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2017
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gömleksiz, M. N., Kan, A. Ü., & Murat, A. (2017). An Evaluation of Pedagogical Formation Course Prospective Teachers’ Epistemological Beliefs in terms of Several Variables. Turkish Journal of Educational Studies, 4(2), 154-186.