Bu araştırmanın amacı, farklı sınıf seviyelerindeki Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının (FBÖA) yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin bilgilerini belirlemektir. Araştırmaya, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliğinde 1., 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören toplam 36 (25 kız ve 11 erkek) FBÖA katılmıştır. Farklı sınıf seviyelerindeki öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin bilgilerini belirlemek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan test ve test’in uygulanmasından sonra bireysel yarı-yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynakları hakkında yeterli bilgilerinin olmadığını göstermiştir.
Fen bilgisi öğretmen adayları yenilenebilir enerji kaynakları fen eğitimi
Abstract. The purpose of this study is to explore the different grades of Pre-service Science Teachers’
(PST) knowledge involving the topic of Renewable Energy Sources (RES). 36 Pre-service Science
Teachers in their first, second, third and fourth grade in the Department of Mathematics and Science
Education Program during 2014-2015 academic years participated in the study. The open-ended test
was used to determine the different grades of PSTs’ knowledge in the topic of RES. The individual
interviews were conducted with all PSTs from after applying the open-ended questionnaires in order to
profoundly clarify their understandings about RES. The content analysis method was used for the data
analysis. The results showed that the PSTs’ knowledge was inadequate in the topic of RES.
Pre-service Science Teachers Renewable Energy Sources Science Education
Diğer ID | JA28EE35PT |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 3 |