BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretim Elemanlarının Mobbing’e Maruz Kalma Düzeylerinin İş Doyumuyla İlişkisi*

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 3, 0 - 0, 01.12.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, bir Üniversitede çalışan öğretim görevlilerinin (okutman, öğretim görevlisi, araştırma görevlisi) psikolojik tacize (mobbing) maruz kalma durumlarının iş doyumuyla ilişkisini belirlemektir. Bu araştırma, ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini, Fırat Üniversitesi Merkez Kampüsünde 2014-2015 eğitim-öğretim yılında görev yapan 1614 akademisyen oluşturmaktadır. Bu akademisyenlerin 311’i profesör, 186’sı doçent, 350’si yardımcı doçent, 69’u öğretim görevlisi, 85’i okutman, 583’ü araştırma görevlisi ve 30’u uzmandır. Evrenin tamamına ulaşıldığından ölçekleri gönüllü olarak dolduran toplam 701 akademisyenden elde edilen veriler analizlerde kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında; Psikolojik Tacizi ölçmek için LIPT Questionnaire (Leymann Inventory of Psychological Terror) ölçeği esas alınarak hazırlanmış olan 37 maddelik Psikolojik Taciz ölçeği ile iş doyumunu ölçmek için Minnesota İş Doyum Ölçeği olmak üzere toplam iki farklı ölçek kullanılmıştır. Katılımcıların bütün alt boyutlarda ve ölçeğin genelinde hiçbir zaman düzeyinde psikolojik tacize uğramadıkları belirlenmiştir. Katılımcıların iş doyumuna yönelik görüşleri, ölçeğinin bütünü ile içsel doyum ve dışsal doyum alt boyutlarında, “memnunum” düzeyindedir.

Öğretim Elemanlarının Mobbing’e Maruz Kalma Düzeylerinin İş Doyumuyla İlişkisi*

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 3, 0 - 0, 01.12.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, bir Üniversitede çalışan öğretim görevlilerinin (okutman, öğretim görevlisi, araştırma görevlisi) psikolojik tacize (mobbing) maruz kalma durumlarının iş doyumuyla ilişkisini belirlemektir. Bu araştırma, ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini, Fırat Üniversitesi Merkez Kampüsünde 2014-2015 eğitim-öğretim yılında görev yapan 1614 akademisyen oluşturmaktadır. Bu akademisyenlerin 311’i profesör, 186’sı doçent, 350’si yardımcı doçent, 69’u öğretim görevlisi, 85’i okutman, 583’ü araştırma görevlisi ve 30’u uzmandır. Evrenin tamamına ulaşıldığından ölçekleri gönüllü olarak dolduran toplam 701 akademisyenden elde edilen veriler analizlerde kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında; Psikolojik Tacizi ölçmek için LIPT Questionnaire (Leymann Inventory of Psychological Terror) ölçeği esas alınarak hazırlanmış olan 37 maddelik Psikolojik Taciz ölçeği ile iş doyumunu ölçmek için Minnesota İş Doyum Ölçeği olmak üzere toplam iki farklı ölçek kullanılmıştır. Katılımcıların bütün alt boyutlarda ve ölçeğin genelinde hiçbir zaman düzeyinde psikolojik tacize uğramadıkları belirlenmiştir. Katılımcıların iş doyumuna yönelik görüşleri, ölçeğinin bütünü ile içsel doyum ve dışsal doyum alt boyutlarında, “memnunum” düzeyindedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83FB88MU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Necmi Gökyer Bu kişi benim

Bircan Doğan Atalan

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gökyer, N., & Atalan, B. D. (2017). Öğretim Elemanlarının Mobbing’e Maruz Kalma Düzeylerinin İş Doyumuyla İlişkisi*. Turkish Journal of Educational Studies, 4(3).