Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçe Öğretmeni Adaylarının Serbest Zamanlarında Yaptıkları Etkinliklerin Kişisel ve Mesleki Gelişimlerine Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 64 - 77, 25.05.2020
https://doi.org/10.33907/turkjes.682926

Öz

Serbest zaman, zorunlu olan faaliyetlerden (beslenme, uyku, çalışma vb.) arta kalan zaman olarak değerlendirilir. Çalışma ne kadar önemliyse insanın fiziksel ve zihinsel olarak dinlenebilmesi de o kadar önemlidir. Serbest zamanlarda yapılan faaliyetler; kişinin yaşam enerjisini ve motivasyonunu yükseltir, kendini geliştirmesine imkân sağlar. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin serbest zaman algılarından hareketle bu zaman dilimlerinde yaptıkları etkinliklerin belirlenmesi ve bu etkinliklerin öğrencilerin kişisel/mesleki gelişimlerine olası etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak üniversite öğrencilerine “Serbest Zaman Değerlendirme Anketi” uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 75, 1. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının serbest zaman algılarının farklılık gösterdiği, yapılan etkinliklerin ise şehrin ve üniversitenin imkânlarına bağlı olarak değiştiği araştırma sonuçlarından bazılarıdır.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Ağaoğlu, Y. S.; Boyacı, M. (2013). Serbest Zaman Eğitimi, Spor Yönetimi Ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, 8 (1), ss. 17-23.
  • Akyürek, G.; Kars, S.; Bumin, G. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman İle İlişkili Tutum, Yönetim ve Memnuniyetlerinin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-12.
  • Büyüköztürk, Ş.; Kılıç Çakmak, E.; Akgün, Ö. E.; Karadeniz, Ş.; Demirel, F. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yay.
  • Çakır, V. O. (2017). Üniversite Öğrencilerin Serbest Zaman Doyum Düzeyleri İle Serbest Zaman Yönetimleri Arasındaki İlişki. İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, 2(3), ss: 17-27.
  • Çelik, E.r (2018). Modern Toplumda Serbest Zamanın İşlevi ve Planlanması. The Academic Elegance, 5(9), ss: 77-92.
  • Kaas, E. T. (2016).Üniversite Öğrencilerinde Serbest Zaman Engelleriyle Baş Etme, Yaşam Tatmini Ve Vücut Algısının İncelenmesi. Eğitim Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5, ss: 10-19.
  • Özyürek, A.; Aydoğan, Y. (2011). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Serbest Zaman Etkinliklerine İlişkin Uygulamalarının İncelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, ss. 41-58.
  • Sevinç, Ö. S.; Aktan, O. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinliklerinin Belirlenmesi (Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Asya Öğretim Dergisi, 5(1), ss: 28-43.
  • Lapa, T.r Y.; Ardahan, F. (2009). Akdeniz Üniversitesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Etkinliklerine Katılım Nedenleri ve Değerlendirme Biçimleri. Hacettepe J. of Sport Sciences 20 (4), ss: 132–144.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Müzeyyen Altunbay

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 25 Mayıs 2020
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2020
Kabul Tarihi 2 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altunbay, M. (2020). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Serbest Zamanlarında Yaptıkları Etkinliklerin Kişisel ve Mesleki Gelişimlerine Etkisi. Turkish Journal of Educational Studies, 7(2), 64-77. https://doi.org/10.33907/turkjes.682926

Cited By

Öğretmenlerin Serbest Zaman Etkinliklerinin İncelenmesi
The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences
https://doi.org/10.34137/jilses.833182