Kültürün önemli bir unsuru olan kültürel çocuk oyunları toplumlarda kültürün devamlılığını sağlamanın yanı sıra çocuklardaki kültürel gelişimi de sağlamaktadır. Gelişimin en hızlı olduğu okul öncesi dönemde kültürel oyunlar üzerine öğretmenlerin nasıl görüşlere sahip oldukları araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Bu bağlamda araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin kültürel oyunlara yönelik görüşlerinin ortaya konulması olarak belirlenmiştir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada amaçlı örneklem yöntemlerinden kartopu örnekleme yöntemine göre 22 okul öncesi öğretmeni araştırmaya katılmıştır. Açık uçlu sorulardan oluşan anket formu ile öğretmenlerden elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiş ve belirlenen temalar öğretmenlerin ifadelerinden doğrudan alıntılarla birlikte verilmiştir. Araştırmanın sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin 43 farklı kültürel oyun bildikleri ve bu oyunların çoğunluğunun çocuklara etkinliklerle kazandırıldığı belirlenmiştir. Öğretmenler tarafından bu oyunların okul öncesinde verilmesine yönelik “kültürel aktarım” ve “kültürel kimlik” temalarının vurgulandığı, kültürel oyunları çocuklar, program ve öğretmen açısından değerlendirildiğinde çocuklar açısından “eğlenceli”, program açısından “programda yer almalı”, öğretmen açısından ise “başarılı uygulayan” temalarının en fazla ifade edildiği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 2 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2 |