Bu araştırmanın amacı, Kayseri ilinin merkez ilçelerindeki ilkokul ve ortaokul müdürlerinin 21. yy becerilerinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Kayseri ili merkez ilçelerindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapmakta olan öğretmenlerden basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 380 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Çevik ve Şentürk (2019) tarafından hazırlanan “21. yy Becerileri Ölçeği” ile araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgiler formu kullanılmıştır. Okul müdürlerinin 21. yy. becerilerine ilişkin öğretmen görüşleri cinsiyet, çalıştıkları okul kademesi, eğitim durumları, okulundaki çalışma süresi ve okul müdürünün okuldaki çalışma süresi değişkenlerine göre incelenmiştir. Verilerin analizinde parametrik testlerden bağımsız örneklemler t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul müdürlerinin 21. yy becerilerine ilişkin öğretmen algılarının sadece öğretmenlerin eğitim durumu değişkenine göre lisans mezunu öğretmenler lehine anlamlı olarak farklılaştığını göstermiştir. Araştırma sonuçlarına dayanarak okul müdürlerinin seçilme ve atanma kriterlerinin 21. yy becerilerine uygun olmasına ayrıca görev yaptıkları süre boyunca 21. yy becerilerini güçlendirecek eğitimler almaları konusunda öneriler sunulmuştur.
The aim of this research is to examine the 21st century skills of primary and secondary school principals in the central districts of Kayseri province according to teachers' views. In the research, survey model, one of the quantitative research designs, was used. The sample of the study consisted of 380 teachers selected by simple random sampling method among the teachers working in primary and secondary schools in the central districts of Kayseri province in the 2022-2023 academic year. The "21st Century Skills Scale" prepared by Çevi̇k and Şentürk (2019) and the personal information form prepared by the researcher were used as data collection tools in the research. Independent samples t-test, one of the parametric tests, was used to analyze the data. The results of the study showed that teachers' perceptions of 21st century skills of school principals differed significantly in favor of teachers with bachelor's degree only according to the educational level of teachers. Based on the results of the research, it was suggested that the selection and appointment criteria of school principals should be appropriate for 21st century skills and that they should receive trainings to strengthen their 21st century skills during their term of office.
21st century skills school principal primary and secondary school
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2023 |
Kabul Tarihi | 17 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 1 |