Bu araştırma
çalışmasıyla, orman kaynakları yöneticileri ve çalışanlarının iş doyumu
ölçeğinin hangi değişkenlere göre farklılaştığı ortaya konularak sürdürülebilir
orman yönetimini sağlamaya, daha hızlı ve kaliteli hizmet sunmaya ve belirlenen
stratejik amaçlara ulaşmaya yönelik kurumsal gelişimi sağlamak amaçlanmıştır.
Bu amaçla; Elazığ Orman Bölge Müdürlüğü’ndeki memur çalışanlar ile tam alan
örnekleme yöntemi ile anket çalışması yapılmıştır. Gruplar arası farklılık olup
olmadığını belirlemek için t testi ve varyans analizleri yapılmıştır.
Çalışanların çocuk sayısı, memuriyet süresi, yaş grupları, çalışanların eğitim
düzeyi, çalışılan birimdeki pozisyon, medeni durum ve cinsiyetlerine göre iş
doyumu puan ortalamaları karşılaştırıldığında istatistiksel olarak anlamlı
farklılık saptanmamıştır. Gelir grupları itibariyle iş doyum ölçek puan
ortalamaları ise istatistiksel olarak anlamlı çıkmıştır. Çalışanların geliri (aldığı ücret) artıkça iş
doyumu ölçeği puanının arttığı tespit edilmiştir. Elde edilen tüm sonuçlar
değerlendirilerek tartışılmış, iş doyumu düzeyinin yükseltilmesi için
alternatif çözüm önerileri yapılmıştır.
The aim
study was ensuring the institutional development related to achieve sustainable
forest management, to service more quickly and higher quality, and to reach
determined strategic aims by revealing of the variables which differ the job
satisfaction scale of forest resource managers and personnel. For this aim, a
survey study has been conducted on all officers of the Elazığ Regional Forestry
Directorate. T-test and variance analysis have been done for determining if
there are differences or not between the groups. The average job satisfaction
scores of the officers were compared by numbers of children, working years, age
groups, education levels, task positions in the units, marital status and
gender, but there was not any statistically significantdifferences. When
comparing by the income groups, there was statistically significant difference.
It has been found that the score of job satisfaction scale has increased when
employees’ incomes (their wages) has increased. The obtained results are
evaluated all, discussed and some suggestions were made for enhancing
alternative solutions that can increase their job satisfaction levels.
job satisfaction Elazığ regional directorate of forestry job satisfaction factors
Konular | Orman Endüstri Mühendisliği |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |