Pandemi, dünya üzerinde birden fazla ülke ve kıtada, geniş bir alanda yayılış gösteren direkt ya da dolaylı olarak tüm insanlığı etkileyen salgın hastalıkların genel adıdır. 2019 yılı sonunda Çin’de ortaya çıkarak dünyaya yayılan Covid-19 Koronavirüs salgını da geçen iki yılın ardından hala etkileri devam eden bir pandemi niteliği taşımaktadır. Bu etkiler, sağlık boyutuyla ağır tablolar ve ölümlü vakalara kadar varırken, sosyo-ekonomik yönüyle de insan faaliyetlerinin her seviyesinde etkin düzenlemeler ve kısıtlamalara yol açmaktadır. Derinden etkilenen sektörlerden biri de eğitim-öğretim sektörüdür. Pandemi ile birlikte dünyada ve Türkiye’de farklı düzenlemelerle uzaktan eğitim çalışmaları uygulanmaya başlanmıştır. Bu süreçte Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi’nde de eğitim-öğretime uzaktan devam edilmesi kararlaştırılmıştır. Bu çalışmada; uygulamalı ders yoğunluğu olan meslek disiplinlerinden biri olan peyzaj mimarlığı bilim dalı lisans öğrencilerinin deneyim ve düşüncelerinin saptanması yoluyla, uzaktan ve yüz yüze eğitim süreçlerinin öğrenci verimi açısından avantaj ve dezavantajları belirlenmeye çalışılmış, ortaya çıkan bulgular üzerinden değerlendirmeler yapılmıştır. Uzaktan eğitim sürecinde; öğrencilerin özellikle uygulamalı derslerde dersi anlamada zorluk yaşadıkları ancak ödev hazırlamanın daha kolay olduğu, genel sorunların kişisel adaptasyon eksikliğinden kaynaklandığı, sosyal hayatın içinde daha başarılı ve mutlu oldukları, mesleki açıdan gelişimde ve zamanı verimli kullanmak için iyi bir fırsat olduğu sonuçları ortaya çıkmıştır.
Pandemic is the general name of epidemic diseases that spread over a wide area in more than one country and continent in the world, directly or indirectly affecting all humanity. The Covid-19 Coronavirus epidemic, which emerged in China at the end of 2019 and spread to the world, is also a pandemic whose effects still continue after two years. While these effects reach serious and fatal cases in terms of human health, they lead to effective regulations and restrictions at all levels of human activities in terms of socio-economic aspects.One of the deeply affected sectors is the education and training sector. With the pandemic, distance education studies have started to be implemented with different arrangements in the world and in Turkey. In this process, it was decided to continue education remotely at Nevşehir Hacı Bektaş Veli University. In this study; The advantages and disadvantages of distance and face-to-face education processes in terms of student efficiency were tried to be determined by determining the experiences and thoughts of undergraduate students of landscape architecture, which is one of the professional disciplines with applied course intensity, and evaluations were made on the findings. It has been determined that during the distance education process, students have difficulties in understanding the lesson, especially in applied lessons, but it is easier to prepare homework. In addition, it was concluded that general problems were caused by lack of personal adaptation, they were more successful and happy in social life, and it was a good opportunity for professional development and to use time efficiently.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |