Türk toplumu açısından önemli bir etkinlik olan avcılık, toplumun yapısını etkilemiş ve kültürünü de şekillendirmiştir. Başlangıçta bireysel tatmin için gerçekleştirilen avcılık etkinliği günümüzde yerel, bölgesel, ulusal ve hatta uluslararası boyutları olan bir sektör haline gelmiştir. Avcılık ile ilgili sorunların önemli bir kısmı insan yapısının ve kültürel hassasiyetlerinin belirlenememesinden kaynaklanmaktadır. Bu nedenle avcıların çeşitli yönleriyle tanınmaları gerekmektedir. Bu çalışma, Akdeniz Bölgesinde yer alan Kahramanmaraş’ta avcıların avcılık ve avlanma ile ilgili bilinç düzeylerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Anket çalışması 160 avcı ile gerçekleştirilmiştir. İki bölümden oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Anketin ilk bölümünde sosyoekonomik değişkenlerin yer aldığı 6 soru, ikinci bölümde bilinç düzeyini belirlemeye yönelik ifadelerin yer aldığı 9 soru bulunmaktadır. Anket çalışması ile elde edilen veriler SPSS programıyla değerlendirilmiştir. Çalışmada veriler frekans ve Tek Yönlü Varyans analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda ankete katılanların %17,5’inin orta, %82,5’inin yüksek düzeyde bilince sahip olduğu belirlenmiştir. Avcıların bilinç düzeyleri ile sosyoekonomik değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir.
Hunting, which is an important activity for Turkish society, has affected the structure of the society and shaped the culture. Initially, hunting for individual satisfaction has become a sector with local, regional, national and even international dimensions. A significant part of the problems related to hunting arise from the inability to determine human structure and cultural sensitivities. For this reason, hunters need to be known for their various aspects. In order to determine the hunting and catching awareness levels of the hunters, this study was carried out in Kahramanmaraş, which is located in the Mediterranean Region. The survey was conducted with 160 hunters. Consisting of two parts a questionnaire form was used. In the first part of the questionnaire, there are 6 questions in which socio-economic variables are included, and in the second part, there are 9 questions including expressions for determining the level of consciousness. Obtained data were evaluated with the SPSS program. In the study, the data were evaluated with frequency analysis and One Way Analysis of Variance test. As a result of the study, it was determined that 17,5% of the participants had a medium and 82,5% had a high level of consciousness. It was determined that there was no statistically significant difference between the awareness levels of hunters and socio-economic variables.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Orman Endüstri Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |