Düzeltme
BibTex RIS Kaynak Göster

Düzeltme: KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN PERMAKÜLTÜRE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 288 - 298, 31.10.2024
Bu makalenin ilk hali 30 Nisan 2023 tarihinde yayımlandı. https://dergipark.org.tr/tr/pub/turkjforsci/issue/76434/1226773

Düzeltme Notu

Makalenin tartışma bölümünde gereksiz tekrarlardan kaçınmak amacıyla son paragraf kaldırılmıştır. Bu değişiklik, çalışmanın genel sonuç ve bulgularını etkilememektedir.

Öz

Günümüzde permakültür pek bilinmiyor olsa da yakın gelecekte oldukça ilgi çeken bir konu haline geleceği açıktır. Doğanın tahribi sonucu ortaya çıkmakta olan çevre sorunları insanlarda yaşadığımız çevrede bir fark yaratma hissi uyandırmaktadır. Çevremize göz attığımızda hızla büyümekte ve geleceğimizi ciddi boyutlarda tehdit etmekte olan küresel sorunlara karşı insanların acilen bir şeyler yapma arzusunun olduğunu kolaylıkla görülebilir. Permakültür bir yandan insanların bu arzularına cevap verebilecek bir araç sunarken diğer yandan tarımsal erkinlik alanlarıyla hem gıda güvencesine katkı sağlamakta hem de toplumu üretken doğayla yeniden buluşturmaktadır. İnsanlar etkileşimde oldukları doğayı, ekosistemi veya peyzajı fark etmek için zaman ayırdıklarında, kendi ihtiyaçlarının ve etraflarındaki görünümün nasıl değiştiği hakkında uzun vadeli gözlem yaparak ve kendilerini düşünmeye sevk ederek eyleme geçtiklerinde, çevre sorunlarının önüne geçmede başarılı olabilmeleri olasılığı bulunmaktadır. Bu kapsamda çalışmada üniversite öğrencilerinin permakültür bilinç ve tutumlarının ölçülmesi amacıyla, Kırıkkale Üniversitesinde 2021-2022 bahar döneminde eğitim almakta olan 12 fakülteden rastlantısal belirlenmiş 925 lisans öğrencilerine ölçek uyarlaması yapılmıştır. Fakülteler arasında permakültür bilincine katkı bakımından farklılığı incelenmek üzere, fakülteler ikişer ikişer karşılaştırılmıştır. Fakültelerin ikili karşılaştırmalarında, permakültür tutumu bakımından bir gruplandırma yapılmıştır. Bu bağlamda üniversite öğrencilerinin doğa bilincinin gelişmesinde permakültürün bir aracı olabileceği düşünülmüştür.

Kaynakça

  • Abdulhekim, A. (2022). Geni değiştirilmiş Canlılar ve Çevre Sağlığı, https://www.hekimizi.com/2022/11/2.html (E.T. 05.12.022)
  • Bill, M. & Reny, M. S. (1991). Introduction to Permaculture, The Permaculture Activist, PO Box 1209, Black Mouantain NC 28711
  • Bowyer,J., Bratkovich, S., Frenholz, k., Groot, H., Howe, J., Pepke, E. (2015). Permaculture 101: An Introduction to Regenerative Design, Dovetail Partners Inc.
  • Kavuncu, O. (2021). Temel ve Uygulamalı İstatistik, Nobel yayınları, Ankara.
  • Özçalık, M. & Yörübulut,S. (2022). Permakültür Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması, Türk, Tarım ve Doğa Bilimleri Dergisi, 9(4), 1131-1145.
  • Sandy, C & Jerome, O. (1996). Permaculture-Sustainable Farming-Ranching-Living…by Designing Ecosystems that Imitate Nature (Fact Sheet), EW94-009 Project, Project type: Professional Development Program, Central Rocky Mountain Permaculture Institute.
  • Tohti, M., Süleyman, A., (1994), Bitkiler ve İnsanlar, Kaşgar Uygur Yayınları, s:45
  • Tovbych, V., Herych, K., & Vatamaniuk, N. (2021). Landscape component of permaculture as a way to create video-ecological socially-oriented architecture (on the example of Chernivtsi region, Ukraine). Landscape Architecture and Art, 19(19), 52–60. https://doi.org/10.22616/j.landarchart.2021.19.05
  • Üsküplü, E.M., Polat, Z., (2019), Permakültür Çocuk Oyun Alanları, ADÜ Ziraat Dergisi, 16(2): 245- 252

Düzeltme: DETERMINATION OF KIRIKKALE UNIVERSITY STUDENTS' ATTITUDES TOWARDS PERMACULTURE

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 288 - 298, 31.10.2024
Bu makalenin ilk hali 30 Nisan 2023 tarihinde yayımlandı. https://dergipark.org.tr/tr/pub/turkjforsci/issue/76434/1226773

Düzeltme Notu

To avoid unnecessary repetition, the last paragraph in the discussion section has been removed. This change does not affect the overall results and findings of the study.

Öz

Although permaculture is not well known today, it is clear that it will become a very interesting subject in the near future. Environmental problems that arise as a result of the destruction of nature make people feel like making a difference in the environment we live in. When we look around, we can easily feel that people have an urgent desire to do something against the global problems that are rapidly growing and seriously threatening our future. Permaculture is a design approach that can respond to these requests of people. When people take the time to notice the nature, ecosystem or landscape with which they interact, they can be successful in preventing the environmental problems they are face if they take action by making long-term observations about their needs and how the surrounding landscape will change, and by prompting themselves to think. In this context, in order to measure the permaculture awareness and attitudes of university students, the scale was adapted to 925 randomly selected undergraduate students from 12 faculties studying at Kırıkkale University in the spring semester of 2021-2022. Faculties were compared in pairs to examine the difference between faculties in terms of contribution to permaculture awareness. In the pairwise comparisons of the faculties, a grouping was made in terms of permaculture attitude. In this context, it is thought that permaculture can be a tool in the development of the nature consciousness of university students.

Kaynakça

  • Abdulhekim, A. (2022). Geni değiştirilmiş Canlılar ve Çevre Sağlığı, https://www.hekimizi.com/2022/11/2.html (E.T. 05.12.022)
  • Bill, M. & Reny, M. S. (1991). Introduction to Permaculture, The Permaculture Activist, PO Box 1209, Black Mouantain NC 28711
  • Bowyer,J., Bratkovich, S., Frenholz, k., Groot, H., Howe, J., Pepke, E. (2015). Permaculture 101: An Introduction to Regenerative Design, Dovetail Partners Inc.
  • Kavuncu, O. (2021). Temel ve Uygulamalı İstatistik, Nobel yayınları, Ankara.
  • Özçalık, M. & Yörübulut,S. (2022). Permakültür Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması, Türk, Tarım ve Doğa Bilimleri Dergisi, 9(4), 1131-1145.
  • Sandy, C & Jerome, O. (1996). Permaculture-Sustainable Farming-Ranching-Living…by Designing Ecosystems that Imitate Nature (Fact Sheet), EW94-009 Project, Project type: Professional Development Program, Central Rocky Mountain Permaculture Institute.
  • Tohti, M., Süleyman, A., (1994), Bitkiler ve İnsanlar, Kaşgar Uygur Yayınları, s:45
  • Tovbych, V., Herych, K., & Vatamaniuk, N. (2021). Landscape component of permaculture as a way to create video-ecological socially-oriented architecture (on the example of Chernivtsi region, Ukraine). Landscape Architecture and Art, 19(19), 52–60. https://doi.org/10.22616/j.landarchart.2021.19.05
  • Üsküplü, E.M., Polat, Z., (2019), Permakültür Çocuk Oyun Alanları, ADÜ Ziraat Dergisi, 16(2): 245- 252
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mahire Özçalık 0000-0002-6420-4358

Orhan Kavuncu 0000-0003-4391-9087

Şükran Şahin 0000-0002-3730-2534

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özçalık, M., Kavuncu, O., & Şahin, Ş. (2024). KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN PERMAKÜLTÜRE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. Turkish Journal of Forest Science, 8(2), 288-298.
AMA Özçalık M, Kavuncu O, Şahin Ş. KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN PERMAKÜLTÜRE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. Turk J For Sci. Ekim 2024;8(2):288-298.
Chicago Özçalık, Mahire, Orhan Kavuncu, ve Şükran Şahin. “KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN PERMAKÜLTÜRE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ”. Turkish Journal of Forest Science 8, sy. 2 (Ekim 2024): 288-98.
EndNote Özçalık M, Kavuncu O, Şahin Ş (01 Ekim 2024) KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN PERMAKÜLTÜRE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. Turkish Journal of Forest Science 8 2 288–298.
IEEE M. Özçalık, O. Kavuncu, ve Ş. Şahin, “KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN PERMAKÜLTÜRE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ”, Turk J For Sci, c. 8, sy. 2, ss. 288–298, 2024.
ISNAD Özçalık, Mahire vd. “KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN PERMAKÜLTÜRE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ”. Turkish Journal of Forest Science 8/2 (Ekim 2024), 288-298.
JAMA Özçalık M, Kavuncu O, Şahin Ş. KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN PERMAKÜLTÜRE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. Turk J For Sci. 2024;8:288–298.
MLA Özçalık, Mahire vd. “KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN PERMAKÜLTÜRE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ”. Turkish Journal of Forest Science, c. 8, sy. 2, 2024, ss. 288-9.
Vancouver Özçalık M, Kavuncu O, Şahin Ş. KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN PERMAKÜLTÜRE YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. Turk J For Sci. 2024;8(2):288-9.