Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kültürel Mirasın Turizm Amaçlı KulanılmasındaTurist Taleplerinin Belirlenmesi:Safranbolu Örneği

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 40 - 50, 31.12.2017

Öz

Turizm, ülkenin
kalkınmasında, gelişmesinde, uluslararası rekabette, ekonomik üstünlük
kazandırmasında doğrudan etkili  stratejik bir öneme sahiptir. Türkiye jeopolitik
konumu ve kültürel mirası ile dünyanın her yerinden turistlerin ilgisini
çekmektedir.  Safranbolu dünya  kültürel miras merkezlerinden
 birisidir. Bu çalışmada, kültürel ve doğal mirasının korunması ve
destinasyon imajının algılanması üzerine etkilerini tarih ve kültür zenginliği
ile eşine az rastlanır dünya mirası Safranbolu örneği ile vurgulamaktır.
Çalışmanın temel amacı, Safranbolu'nun 1994 yılında UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne
yer almasının sahip olduğu kültüre turizm destinasyon imajı üzerine etkileri ve
Safranbolu’yu ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerin yıllara göre talebi incelendi. 

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, 7. baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gürbüz, A. (2002). Yerel Kalkınma Stratejisi İçinde Turizm Ve Safranbolu. Bilig-Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 29-48.
  • Gürbüz, A. (2009). Safranbolu’yu ziyaret eden turistlerin demografik özelliklerine göre turistik ürünleri algılama durumu. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10, 217-234.
  • Dinçer, İ. ve Akın, O., 1994, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kapsamında Koruma Planı ve İdari Yapısı, 2. Kentsel Koruma Yenileme ve Uygulama Kollokyumu, İstanbul, 127-131.
  • Doolin, B., Burgess, L. & Cooper, J. (2002). Evaluating The Use Of The Web For Tourism Marketing: A Case Study From New Zealand, Tourism Management, 23, 557–561.
  • Çakmak, A. Ç. ve Kök, İ. T. (2012). Destinasyon pazarlaması ve Safranbolu’nun destinasyon İmajının ölçülmesi. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 80-101.
  • Ceylan, S., Somuncu, M. (2016). Kültür Turizmi Alanlarında Turizmin Çeşitlendirilmesine Eleştirel Bir Bakış: Safranbolu UNESCO Dünya Miras Alanı. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1, 1.
  • Chen C. F., Tsai D. C. (2007). How Destination Image And Evaluative Factors Affect Behavioral Intentions. Tourism Management, 28, 175-187.
  • Chen C. F., Chen F. S. (2010). Experience Quality, Perceived Value, Satisfaction And Behavioral Intentions For Heritage Tourists. Tourism Management, 31, 29-35.
  • İlban, M. O., Köroğlu, A., Bozok, D. (2008). Termal Turizm Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon imajı. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 105-129.
  • Jenkins, O. H. (1999). Understanding And Measuring Tourist Destination Images. International Journal Of Tourism Research, 1(1), 1-15.
  • Karpuz, Hayri (2009). Koruma Alanlarında Alan Yönetimi Kapsamında Tarihi Yarımada. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Kejanlı, D. T., Akın, C. T., & Yılmaz, Ö. G. A. (2007). Türkiye’de Koruma Yasalarının Tarihsel Gelişimi Üzerine Bir İnceleme, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19,179-196.
  • Kotler, P., Haider, D. H., & Rein, I. (1993). MarketingPplaces: Attracting Investment, Industry And Tourism To Cities, States And Nations. New York: Free Press.
  • Köz, E. N. (2014). Sürdürülebilir Kültür Turizmi Algısının Nesillere Göre Tekrar Gelme Niyetine Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Phillips, W. R. (1962). United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. Mont. L. Rev. 24, 31.
  • Shaffer, C.S., Inglis, G.J. (2000). Influence Of Social, Biophysical, And Managerial Conditions On Tourism Experiences Within The Great Barrier Reef World Heritage Area. Environmental Management, 26 (1), 73–87.
  • Som, A., Shirazi, S., Marzuki, A., & Jusoh, J. (2011). A Critical Analysis Of Tourist Satisfaction And Destination Loyalty. Journal of Global Management, 2(1), 178-183.
  • Stamboulıs, Y. & Skayannıs, P. (2003). Innovation Strategies And Technology For Experience- Based Tourism, Tourism Management, 24, 35–43.
  • Stepchenkovaa, S. ve Morrıson, A. M. (2006). The Destination Image Of Russia: From The Online Induced Perspective, Tourism Management, 27, 943–956.
  • Sabler, M. J. (1988). The Image Of Destination Regions: Theoretical And Empirical Aspects. In B. Goodall, G. Ashworth (Ed.), Marketing In Tourism İndustry: The Promotion Of Destination Regions, New York: Croom Helm, 133-161.
  • Yükselen, C., & Güler, G. E. (2009). Antakya Marka Kent. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • İl Kültür Turizm Müdürlüğü Safranbolu (2017). Yıllık İstatistikler. 25.05.2017, http://www.karabukkulturturizm.gov.tr/
  • Oh H. (2000). Diners’ Perceptions Of Quality, Value And Satisfaction. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 41(3), 58-66.
  • Petrick, J. F. (2004). The Roles Of Quality, Value, And Satisfaction In Predicting Cruise Passengers’ Behavioral Intentions. Journal Of Travel Research, 42(4), 397-407.
Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 40 - 50, 31.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, 7. baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gürbüz, A. (2002). Yerel Kalkınma Stratejisi İçinde Turizm Ve Safranbolu. Bilig-Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 29-48.
  • Gürbüz, A. (2009). Safranbolu’yu ziyaret eden turistlerin demografik özelliklerine göre turistik ürünleri algılama durumu. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10, 217-234.
  • Dinçer, İ. ve Akın, O., 1994, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kapsamında Koruma Planı ve İdari Yapısı, 2. Kentsel Koruma Yenileme ve Uygulama Kollokyumu, İstanbul, 127-131.
  • Doolin, B., Burgess, L. & Cooper, J. (2002). Evaluating The Use Of The Web For Tourism Marketing: A Case Study From New Zealand, Tourism Management, 23, 557–561.
  • Çakmak, A. Ç. ve Kök, İ. T. (2012). Destinasyon pazarlaması ve Safranbolu’nun destinasyon İmajının ölçülmesi. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 80-101.
  • Ceylan, S., Somuncu, M. (2016). Kültür Turizmi Alanlarında Turizmin Çeşitlendirilmesine Eleştirel Bir Bakış: Safranbolu UNESCO Dünya Miras Alanı. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1, 1.
  • Chen C. F., Tsai D. C. (2007). How Destination Image And Evaluative Factors Affect Behavioral Intentions. Tourism Management, 28, 175-187.
  • Chen C. F., Chen F. S. (2010). Experience Quality, Perceived Value, Satisfaction And Behavioral Intentions For Heritage Tourists. Tourism Management, 31, 29-35.
  • İlban, M. O., Köroğlu, A., Bozok, D. (2008). Termal Turizm Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon imajı. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 105-129.
  • Jenkins, O. H. (1999). Understanding And Measuring Tourist Destination Images. International Journal Of Tourism Research, 1(1), 1-15.
  • Karpuz, Hayri (2009). Koruma Alanlarında Alan Yönetimi Kapsamında Tarihi Yarımada. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Kejanlı, D. T., Akın, C. T., & Yılmaz, Ö. G. A. (2007). Türkiye’de Koruma Yasalarının Tarihsel Gelişimi Üzerine Bir İnceleme, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19,179-196.
  • Kotler, P., Haider, D. H., & Rein, I. (1993). MarketingPplaces: Attracting Investment, Industry And Tourism To Cities, States And Nations. New York: Free Press.
  • Köz, E. N. (2014). Sürdürülebilir Kültür Turizmi Algısının Nesillere Göre Tekrar Gelme Niyetine Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Phillips, W. R. (1962). United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. Mont. L. Rev. 24, 31.
  • Shaffer, C.S., Inglis, G.J. (2000). Influence Of Social, Biophysical, And Managerial Conditions On Tourism Experiences Within The Great Barrier Reef World Heritage Area. Environmental Management, 26 (1), 73–87.
  • Som, A., Shirazi, S., Marzuki, A., & Jusoh, J. (2011). A Critical Analysis Of Tourist Satisfaction And Destination Loyalty. Journal of Global Management, 2(1), 178-183.
  • Stamboulıs, Y. & Skayannıs, P. (2003). Innovation Strategies And Technology For Experience- Based Tourism, Tourism Management, 24, 35–43.
  • Stepchenkovaa, S. ve Morrıson, A. M. (2006). The Destination Image Of Russia: From The Online Induced Perspective, Tourism Management, 27, 943–956.
  • Sabler, M. J. (1988). The Image Of Destination Regions: Theoretical And Empirical Aspects. In B. Goodall, G. Ashworth (Ed.), Marketing In Tourism İndustry: The Promotion Of Destination Regions, New York: Croom Helm, 133-161.
  • Yükselen, C., & Güler, G. E. (2009). Antakya Marka Kent. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • İl Kültür Turizm Müdürlüğü Safranbolu (2017). Yıllık İstatistikler. 25.05.2017, http://www.karabukkulturturizm.gov.tr/
  • Oh H. (2000). Diners’ Perceptions Of Quality, Value And Satisfaction. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 41(3), 58-66.
  • Petrick, J. F. (2004). The Roles Of Quality, Value, And Satisfaction In Predicting Cruise Passengers’ Behavioral Intentions. Journal Of Travel Research, 42(4), 397-407.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gamze Kara

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kara, G. (2017). Kültürel Mirasın Turizm Amaçlı KulanılmasındaTurist Taleplerinin Belirlenmesi:Safranbolu Örneği. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 40-50.