Bu araştırma sosyo-demografik özelliklere göre Kanadalı ve Türk üniversite öğrencilerinin öz anlayış, duygusal zeka ve merhamet
duygularının arasında fark olup olmadığını araştırmaktadır. Araştırma
10 yıldan fazla süredir eğitim gördükleri ülkede yaşamak koşuluna bakılarak; Kanada’da
ve Türkiye’de eğitim gören üniversite öğrencileri arasında yapılmıştır. Araştırmada
Kanadalı öğrencilere uygulama yapılırken Öz Anlayış ölçeği, Duygusal Zeka Ölçeği, Merhamet ölçeklerinin yabancı versiyonları
kullanılmıştır. Türkiye’de ise Tükçeye adapte edilmiş, geçerliliği ve güvenirliği yapılmış
ölçeklerin Türkçe versiyonları kullanılmıştır. Araştırma
analizlerinde T-testi, Korelasyon analizi, Çok yönlü varyans analizi ve Manova yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulguları
Türk üniversite öğrencilerinin öz
anlayış düzeylerinin, Kanadalı üniversite öğrencilerinin öz anlayış düzeylerinden
daha yüksek olduğu yönündedir.
Aralarındaki fark istatiksel açıdan anlamlı bulunmuştur. Üniversite
öğrencilerinin duygusal zeka ölçeği alt ölçeği olan sosyallik
ülkeye göre
farklılaşmaktadır. Türkiye’de yaşayan katılımcıların puan ortalaması Kanada’da
yaşayan katılımcıların puan ortalamasından anlamlı derecede yüksektir. Merhamet
Ölçeğinin
alt ölçekleri; sevecenlik,
umursamazlık, bağlantısızlık ve ilişki kesme yaşanılan ülkeye göre farklılaşmaktadır.
Türkiye’de yaşayan katılımcıların sevecenlik alt ölçeği puan ortalaması
Kanada’da yaşayan katılımcıların sevecenlik alt ölçeği puan ortalamasından
anlamlı derecede yüksektir. Kanada’da yaşayan katılımcıların umursamazlık, bağlantısızlık
ve ilişki kesme alt ölçekleri puan ortalaması
Türkiye’de yaşayan katılımcıların umursamazlık, bağlantısızlık ve ilişki kesme
alt ölçekleri ortalamasından
anlamlı derecede yüksektir.
This research examines; Canadian and Turkish
university students’ differences in self-compassion, emotional intelligence and
the level of compassion, due to their socio-demographic characteristics. Field
research is made with students who are studying in Canada and Turkey with the
required condition of more than 10 years living in the country that they are
studying. The research used; Self-Compassion Scale, Emotional Intelligence
Scale and Compassion Scale for Canadian students. While in Turkey, the Turkish
adapted versions of same scales, with proven validity and reliability were
used. in the analysis; T-Test, Correlation Analysis, Versatile Variants
Analysis and Manova methods were used. The research shows that Turkish
university students has higher level of self-compassion than Canadian
university students. The difference between them are found statistically reasonable. The social sub-scale of
emotional intelligence scale of university students differs by Country. The
participants live in Turkey have significantly higher average points than the
participants living in Canada. The sub-scales of Compassion Scale, namely
kindness, recklessness, irritation and disengagement differs by Country.
Average kindness sub-scale points of Turkish participants are significantly
higher than Canadian participants. The participants from Canada have
significantly higher points in; recklessness, irrelation and disengagement sub-scales than participants from Turkey.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |