Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİNE YÖNELİK YAPILMIŞ OLAN AKADEMİK ÇALIŞMALARIN İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 1, 60 - 65, 30.11.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı görsel sanatlar eğitimi ile ilgili Google Scholar indeksinde son beş yıl içerisinde yayınlanmış ve olan çalışmalar içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Analiz altı ölçüte göre yapılmıştır buna göre Çalışmaların Yayımlanma Yıllarına, Yayınlandıkları Dillere Yöntemler, Kullanılan Veri Toplama Araçları ve Sayfa Sayılarına Göre dağılımları incelenmiştir olarak belirlenen aralık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Verilerin toplanması bölümünde Google scholar veri tabanın da tarama ölçütleri ise son 5 yıl için filtre uygulanarak anahtar kelime olarak eğitimde görsel sanatlar, görsel sanatlar eğitimi kullanılmıştır verilerin analiz kısmında ise elde edilen çalışmalar ölçütlere göre Excel sayfalarında ayrıştırılmış ve yüzde ile frekans dağılımları ile birlikte tablolaştırılatak yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Alakuş, A. O., Mercin, L., Ayaydın, A., Vural, D. Ü., Tuna, S. & Yılmaz, M. G. (2011). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Asiltürk, S. (2019) Türkiye’de Görsel Sanatlar Dersinin Tarihsel Gelişimi ve Paydaşların Görsel Sanatlar Eğitimine Yönelik Algı Ve Beklentileri”, Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Başak, B., Yucehan, Y., Hüseyin, U. ve Deniz, Ö. (2017). İnfografikler matematiksel öğrenme güçlüğü çeken bireylerin öğrenmesini kolaylaştırabilir mi? International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education , 5 (2).
  • Berelson, B. (1952). Content analysis in communication research. Illinois: The Free Press, Glencoe.
  • BICEN, H., & DEMIR, B. (2020). A Content Analysis on Articles Using Augmented Reality Technology and Infographic in Education. Postmodern Openings/Deschideri Postmoderne, 11.
  • Collingwood, R. G. (2005). Tarihin İlkeleri. (A.H. Aydoğan, Çev.) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. (Orijinal çalışma 1999 yılında yayınlanmıştır)
  • Demir, B. (2020). Evaluation of social studies teaching textbooks. International Journal of Learning and Teaching, 12(1), 17-29. Gençalp, B. (2019) Dijital Araçların Görsel Sanatlar Dersinde Kullanılmasının Öğrencinin Yaratıcılığına Yönelik Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin Görüşleri”, Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • İşlek, D., & Hürsen, Ç. (2014). Evaluation of critical thinking studies in terms of content analysis. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 131(2006), 290-299.
  • Nacak, A., Bağlama, B., & Demir, B. (2020). Teacher Candidate Views on the Use of YouTube for Educational Purposes. Online Journal of Communication and Media Technologies, 10(2), e202003.
  • Seggie, F. N., & Bayyurt, Y. (2015). Nitel arastirma. Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Yücesoy, Y., & Dağlı, G. (2019). EVALUATION OF THE STUDIES ON TECHNOLOGY LEADERSHIP: A CONTENT ANALYSIS. Near East University Online Journal of Education, 2(1), 59-68. https://doi.org/10.32955/neuje.v2i1.137
  • Yücesoy, Y., Demir, B., Bağlama, B., Baştaş, M., & Öznacar, B. (2020). Secondary Education Teachers and School Administrators’ Views on Positive Organizational Climate. Near East University Online Journal of Education, 3(1), 12-21.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murad Allahverdiyev 0000-0002-0113-9608

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Allahverdiyev, M. (2020). GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİNE YÖNELİK YAPILMIŞ OLAN AKADEMİK ÇALIŞMALARIN İÇERİK ANALİZİ. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 60-65.