Bu çalışmanın temel amacı sınıf öğretmenlerinin göreve ilk başladıklarındaki deneyimlerini ortaya koymaktır. Bu temel amaç doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin göreve ilk başladıklarındaki mesleki bilgi ve yeterlikleri, kendi sınıflarındaki ilk deneyimleri ve göreve yeni başlayacak meslektaşlarına önerileri belirlenmiştir. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin göreve ilk başladıklarındaki deneyimleri nitel bir yaklaşımla incelenmiştir. Verilerin toplanmasında ve değerlendirilmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin deneyimlerini, hislerini ve algılarını ortaya koymak için “sınıf öğretmenliği lisans programından mezun olmak ve özel veya devlet okullarında en az bir, en çok üç yıl görev yapmış olmak” ölçütü araştırmanın katılımcılarının seçilmesinde temel ölçüt olarak belirlenmiştir. Belirlenen ölçütü karşılayan sınıf öğretmenleri ile iletişime geçilmiş, gönüllü olarak yer almak isteyen 24 sınıf öğretmeni araştırmanın katılımcılarını oluşturmuştur. Araştırma sonucunda çalışma grubunda yer alan sınıf öğretmenlerinin lisans eğitimi süresinde almış oldukları Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması I – II derslerinin sınıf öğretmenlerinin meslek hayatlarına olumlu etki ettiğini düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Hiçbir öğretmenin kendisini oldukça yüksek düzeyde yeterli görmediği belirlenmiştir. Buna ek olarak göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleki bilgi ve yeterlik açısından kendilerini genel olarak deneyimsiz ve yetersiz gördükleri tespit edilmiştir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin deneyim kazanarak zaman içinde başarılı olabileceklerine inançlı oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2 |