Bu araştırmanın amacı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC)’de kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıf öğretmenlerinin okuma güçlüğüne yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. KKTC’de kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıf öğretmenlerine okuma güçlüğü ile ilgili görüşlerini ortaya koymak için araştırmacılar tarafından hazırlanıp, uzman görüşü alınan görüşme soruları yöneltilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu KKTC’nin Gazimağusa bölgesindeki bir ilkokulda görev yapan 10 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmadan elde edilen verilerin analiz edilmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin okuma güçlüğüne ile ilgili görüşleri tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin okuma güçlüğü yaşayan öğrencilere Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) uyguladıkları, genelde bireysel çalışmalar yürüttükleri, okuma güçlüğünün nedenlerinin öğrencinin hazırbulunuşluğunun olmaması ve ailelerin ilgisizliği olarak belirledikleri, bireysel değerlendirme yaptıkları, fakat öğrencilerin gelişim süreci ile ilgili ayrı bir değerlendirme yapmadıkları belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular, ilgili alanyazın ışında tartışılarak uygulama ve ileri araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur. Anahtar kelimeler: Kaynaştırma öğrencisi, sınıf öğretmenleri, okuma güçlüğü.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |