Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğiticinin Eğitimine Yönelik İhtiyaç Analizi

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 215 - 227, 31.12.2022

Öz

Teknolojinin hızla geliştiği günümüzde, bilgiyi üreten ve uygulayan insanlara olan ihtiyaç
kaçınılmazdır. Günümüzde eğiticiler, kendilerine biçilen her şeyi bilen ve aktaran rolünden
sıyrılarak, yasam boyu öğrenen, sürekli gelişen ve öğrencilerine rehberlik eden yol göstericiler
rolünü taşımaktadırlar. Eğiticilerin kendini geliştirmesinde sunulacak eğitimlerin tespit
edilmesi önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, bir vakıf bünyesinde eğitim veren eğiticilere
yönelik olarak ihtiyaç analizi önerisi sunmaktır. Araştırmada, eğiticilerin eğitim için ihtiyaç
duyduğu alanların tespit edilmesi hedeflenmektedir. Çalışmada bilimsel araştırma
yöntemlerimden nitel yöntem kullanılmıştır. Veri toplama sürecinde araştırmacı tarafından
hazırlanan dijital formlar kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği
kullanılarak bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde eğiticilerin; mesleki
gelişim, öğretim teknolojileri, içerik yazımı, kodlama, yapay zekâ ve bilgisayar programları,
proje yazımı, raporlama, yazılım, el sanatları, hikâye anlatıcılığı, yaratıcı drama, akıl zekâ
oyunları alanlarında; kişisel gelişim alanında ise iletişim becerileri, kriz yönetimi, girişimcilik,
stresle başa çıkma, liderlik, yaşam becerileri ve engelliler için destek alanlarında eğitim almak
istedikleri sonucuna ulaşılmıştır

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 215 - 227, 31.12.2022

Öz

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 2, 215 - 227, 31.12.2022

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halime Nur Sezer 0000-0001-9239-9685

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sezer, H. N. (2022). Eğiticinin Eğitimine Yönelik İhtiyaç Analizi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 215-227.