Teknolojinin hızla geliştiği günümüzde, bilgiyi üreten ve uygulayan insanlara olan ihtiyaç
kaçınılmazdır. Günümüzde eğiticiler, kendilerine biçilen her şeyi bilen ve aktaran rolünden
sıyrılarak, yasam boyu öğrenen, sürekli gelişen ve öğrencilerine rehberlik eden yol göstericiler
rolünü taşımaktadırlar. Eğiticilerin kendini geliştirmesinde sunulacak eğitimlerin tespit
edilmesi önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, bir vakıf bünyesinde eğitim veren eğiticilere
yönelik olarak ihtiyaç analizi önerisi sunmaktır. Araştırmada, eğiticilerin eğitim için ihtiyaç
duyduğu alanların tespit edilmesi hedeflenmektedir. Çalışmada bilimsel araştırma
yöntemlerimden nitel yöntem kullanılmıştır. Veri toplama sürecinde araştırmacı tarafından
hazırlanan dijital formlar kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği
kullanılarak bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde eğiticilerin; mesleki
gelişim, öğretim teknolojileri, içerik yazımı, kodlama, yapay zekâ ve bilgisayar programları,
proje yazımı, raporlama, yazılım, el sanatları, hikâye anlatıcılığı, yaratıcı drama, akıl zekâ
oyunları alanlarında; kişisel gelişim alanında ise iletişim becerileri, kriz yönetimi, girişimcilik,
stresle başa çıkma, liderlik, yaşam becerileri ve engelliler için destek alanlarında eğitim almak
istedikleri sonucuna ulaşılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2 |