Bu araştırma kültürel, toplumsal, siyasal ve eğitim alanında eserler vermiş, çok yönlü bir mütefekkir olan Seyit Ahmet Arvasi’nin devlet ve eğitimle ile ilgili görüş ve önerilerinin araştırılmasını amaçlamaktadır. Bu çalışmada öncelikle hayatı, eserleri ile devlet kavramının tarihsel gelişimi ve eğitimin tanımı üzerinde durulmuş sonrasın da Arvasi’nin devlet ve eğitim anlayışı ele alınmıştır.
Arvasi, hukukun üstünlüğüne inanmış, yetkisini milli iradeden almış, memleket meselelerini, ilmi ve akademik veriler ışığında çözüme kavuşturmak isteyen kadrolardan oluşan bir devletten bahsetmektedir. Ona göre kalkınmış ve mutlu bir toplum olmanın yolu da şüphesiz ki eğitimden geçmektedir. Bunu sağlayacak olan da devlettir. Arvasi, eğitim işini, insanlara uygun bir şekilde tanzim etmek, uzun, kısa, orta dönemli planlara-programlara bağlamak ancak devlet yoluyla olabilir düşüncesindedir. Ona göre devlet-eğitim ilişkisi böyle hayati bir noktadan doğar ve kopmaz bir şekilde birbirine bağlı olarak devam eder.
Arvasi, eğitim planlamasında bir toplumun çok değişik yönlerden kendi içyapısının, bireysel farklılıklarının dikkate alınmasını ve eğitim çalışmalarının çağdaş ve bilimsel ölçütleri göz önünde bulunduran kadrolar gözetiminde yürütülmesini öngörmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1 |