Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İran’da Resim ve Animasyon Sanatı

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 106 - 120, 31.12.2022
https://doi.org/10.54970/turkuaz.1065199

Öz

Günümüzde önemli sanat eserleri özgün fikirleri ve izleyici-yaratıcı etkileşimlerini ifade etmeyi amaçlamaktadır. İran'da bu kapsamda çok sayıda sanatsal faaliyetler yürütülmeketdir. Sanatçılar, eserlerini yaratırken sadece resmi değil, animasyon gibi araçları da kullanmakta ve özgün fikir ve kavramları en etkili biçimde aktarabilmektedirler. Resim ve animasyon arasındaki etkileşim sayesinde ortak güçlü bir etkinin elde edilmesi sağlıklı bir inceleme açısından önemlidir. Son yıllarda İran animasyonu çeşitli ve yaratıcı yollar izlemekte, geleneksel resim sanatı ile yeni etkileşimler geliştirmekte ve modern sanat kapsamında oldukça farklı bir görünüm sergilemektedir. Resim ve animasyonun geleneksel işlevi yerini yeni biçimler ve sanat akımlarında kavramsal ve etkileşimli olgulara bırakmıştır. Bu araştırmada, çağdaş İran sanatında resim ve animasyon etkileşimini ve bu alanda aktif İranlı sanatçıların eserlerini incelemek amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, araştırmamız İran sanatının son yirmi yılındaki geleneksel ve modern yaklaşımları, alanyazında konuyla ilgili internet kaynaklarındaki röportajları ve İranlı sanatçıların deneyimleri ve görüşleri esas almaktadır.

Kaynakça

  • Artnevis. (1983). Keçi. www.artnevis.com. (Erişim tarihi: 15.11.2021).
  • Ashkan. R. (2018). En Son Hikâye. https://techrato.com (Erişim tarihi: 17.01.2022).
  • Behram, A. (2008). Tehran 1500. https://www.irna.ir. (Erişim tarihi: 10.11.2021).
  • Behrooz, G. P. (1998). İlk adımlardan yükselişe kadar animasyon. Tahran Sanat Üniversitesi Yayınları, Tahran, İran.
  • Javaheryan, M. (1999). İran Animasyon Tarihi. Kültürel Araştırma Ofisi Yayınları, Tahran, İran.
  • Morteza, A. (1981). Sanatçı. https://foundation.app/@undefined/~/126823 .(Erişim tarihi: 10.11.2021).
  • Morteza, A. (2007). Uçuş. http://www.dw.de (Erişim tarihi: 09.11.2021).
  • Muhammed, I. R. (2006). İran Animasyonu ve Küreselleşme (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Tarbiat Modares Üniversitesi Animasyon-Sinema Enstitüsü, Tahran, İran.
  • Niyaz, A. K. (2008). Mavi 1 2 3. http://golpaart.persianblog.ir/tag. (Erişim tarihi: 20.11.2021).
  • Raufi, M. R. (2008). Yanmış şehir'de dünyanın ilk animasyonu. Bilgi ve Kütüphane Yönetimi Dergisi, 107(4), 76-79.
  • Shivasa, D. (2012). Kedi yavrusu. http://shivasadeghassadi.yolasite.com (Erişim tarihi: 10.11.2021).

The Art of Painting and Animation in Iran

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 106 - 120, 31.12.2022
https://doi.org/10.54970/turkuaz.1065199

Öz

Today, worthy efforts in contemporary art aim to express new ideas and creative interaction with the audience. Many activities have been carried out in this field in Iran as well. They convey their ideas and concepts in the best way, like painters who use the painting medium and other tools such as animation to create their works. The interaction between these parts and the achievement of a single effect, Minus the whitepaper, is significant.  In recent years, Iranian animation has followed various creative paths. In this direction, he both invented new interactions with painting in the traditional field and presented a new view according to the developments of the new art. The traditional function of painting and animation has left its place to conceptual and interactive structures in new forms and art movements. This research will examine the interaction of painting and animation in contemporary Iranian art and introduce the artists and their active works in this field. This study discusses the interaction developments of painting and animation in both traditional and modern approaches in the last two decades of Iranian art. In addition to the use of library resources and reliable internet resources in the research method, In the interviews and interviews, the experiences, and views of the artists were used spatially.

Kaynakça

  • Artnevis. (1983). Keçi. www.artnevis.com. (Erişim tarihi: 15.11.2021).
  • Ashkan. R. (2018). En Son Hikâye. https://techrato.com (Erişim tarihi: 17.01.2022).
  • Behram, A. (2008). Tehran 1500. https://www.irna.ir. (Erişim tarihi: 10.11.2021).
  • Behrooz, G. P. (1998). İlk adımlardan yükselişe kadar animasyon. Tahran Sanat Üniversitesi Yayınları, Tahran, İran.
  • Javaheryan, M. (1999). İran Animasyon Tarihi. Kültürel Araştırma Ofisi Yayınları, Tahran, İran.
  • Morteza, A. (1981). Sanatçı. https://foundation.app/@undefined/~/126823 .(Erişim tarihi: 10.11.2021).
  • Morteza, A. (2007). Uçuş. http://www.dw.de (Erişim tarihi: 09.11.2021).
  • Muhammed, I. R. (2006). İran Animasyonu ve Küreselleşme (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Tarbiat Modares Üniversitesi Animasyon-Sinema Enstitüsü, Tahran, İran.
  • Niyaz, A. K. (2008). Mavi 1 2 3. http://golpaart.persianblog.ir/tag. (Erişim tarihi: 20.11.2021).
  • Raufi, M. R. (2008). Yanmış şehir'de dünyanın ilk animasyonu. Bilgi ve Kütüphane Yönetimi Dergisi, 107(4), 76-79.
  • Shivasa, D. (2012). Kedi yavrusu. http://shivasadeghassadi.yolasite.com (Erişim tarihi: 10.11.2021).
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Negar Kazemi 0000-0002-8904-0900

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kazemi, N. (2022). İran’da Resim ve Animasyon Sanatı. Turkuaz Uluslararası Türk Dünyası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(2), 106-120. https://doi.org/10.54970/turkuaz.1065199

Derginin tarandığı indeksler: ASOS İndeks, CiteFactor, ERIH PLUS , Eurasian Scientific Journal Index (ESJI)

                                             Turquoise International Journal of Scientific Research of the Turkic World is licensed under Attribution-NonCommercial (CC BY-NC) 4.0 International License