This article investigates the Uzbek-Kyrgyz literature due to common history of the genesis of the Turkic peoples and cultures. Not only territorial but also narrative, figurative, thematic proximity of literary phenomena, attracts researchers. Since the folk epices "Manas" and "Alpamysh" observed similarity of the issues of Uzbek-Kirgiz literatures that unite the two nations. The use of fiction genres of folklore: tales, parables, legends, mysteries - and their role in the compositional structure of the work has been the object of this article. The history of a cultural, social, historical, and social bonds is reflected in the development of literary connections. Plexus of folklore genres with fiction, their functional role in the composition and structure of the literary works is the subject of the study. The similarity of the Uzbek-Kyrgyz literary traditions and phenomena are the basis of a comparative study of Uzbek-Kyrgyz literatures at the Samarkand State University.
Bu makalede, Türk halkları ve kültürlerin doğuşu ortak geçmişi nedeniyle Özbek-Kırgız edebi bağlantıları incelenir. Edebi olayların figüratif, tematik yakınlığı, araştırmacılar terefinden çekilıyor. Halk destanları "Manas" ve "Alpamysh"dan bügüne kadar Kırgız-Özbek edebi konularda benzerlik görülmektedir. Edebiyette folklor türlerin kullanımı (masallar, hikayeler, efsaneler, gizemler) – ve kurumda işin kompozisyon yapısında rolleri bu makalenin konusu olmuştur. Kültürel, sosyal, tarihsel bağlantılar edebi bağlantılarının geliştirilmesinde yansıtılır. Edebiyetin folklör türleriyle pleksusıve onların kompozisyon kurumdaki işlevsel roli çalışmanın konusudur. Özbek-Kırgız edebi gelenek ve olayların benzerliği Özbek-Kırgız edebi bağlantıların karşılaştırma çalışmasının temelini oluşturur.
Mustaev, K., & Ishnıyazova, S. A. (2013). SAMARQAND DAVLAT UNIVERSITETIDA O’ZBEK VA QIRG’IZ ADABIYOTLARINING QIYOSIY –TIPOLOGIK O’RGANISH ASOSLARI. TÜRÜK Uluslararası Dil Edebiyat Ve Halk Bilimi Araştırmaları Dergisi, 1(2), 322-329. https://doi.org/10.12992/TURUK59
AMA
Mustaev K, Ishnıyazova SA. SAMARQAND DAVLAT UNIVERSITETIDA O’ZBEK VA QIRG’IZ ADABIYOTLARINING QIYOSIY –TIPOLOGIK O’RGANISH ASOSLARI. TÜRÜK Uluslararası Dil Edebiyat ve Halk Bilimi Araştırmaları Dergisi. Nisan 2013;1(2):322-329. doi:10.12992/TURUK59
Chicago
Mustaev, Kamol, ve S. A. Ishnıyazova. “SAMARQAND DAVLAT UNIVERSITETIDA O’ZBEK VA QIRG’IZ ADABIYOTLARINING QIYOSIY –TIPOLOGIK O’RGANISH ASOSLARI”. TÜRÜK Uluslararası Dil Edebiyat Ve Halk Bilimi Araştırmaları Dergisi 1, sy. 2 (Nisan 2013): 322-29. https://doi.org/10.12992/TURUK59.
EndNote
Mustaev K, Ishnıyazova SA (01 Nisan 2013) SAMARQAND DAVLAT UNIVERSITETIDA O’ZBEK VA QIRG’IZ ADABIYOTLARINING QIYOSIY –TIPOLOGIK O’RGANISH ASOSLARI. TÜRÜK Uluslararası Dil Edebiyat ve Halk Bilimi Araştırmaları Dergisi 1 2 322–329.
IEEE
K. Mustaev ve S. A. Ishnıyazova, “SAMARQAND DAVLAT UNIVERSITETIDA O’ZBEK VA QIRG’IZ ADABIYOTLARINING QIYOSIY –TIPOLOGIK O’RGANISH ASOSLARI”, TÜRÜK Uluslararası Dil Edebiyat ve Halk Bilimi Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 2, ss. 322–329, 2013, doi: 10.12992/TURUK59.
ISNAD
Mustaev, Kamol - Ishnıyazova, S. A. “SAMARQAND DAVLAT UNIVERSITETIDA O’ZBEK VA QIRG’IZ ADABIYOTLARINING QIYOSIY –TIPOLOGIK O’RGANISH ASOSLARI”. TÜRÜK Uluslararası Dil Edebiyat ve Halk Bilimi Araştırmaları Dergisi 1/2 (Nisan 2013), 322-329. https://doi.org/10.12992/TURUK59.
JAMA
Mustaev K, Ishnıyazova SA. SAMARQAND DAVLAT UNIVERSITETIDA O’ZBEK VA QIRG’IZ ADABIYOTLARINING QIYOSIY –TIPOLOGIK O’RGANISH ASOSLARI. TÜRÜK Uluslararası Dil Edebiyat ve Halk Bilimi Araştırmaları Dergisi. 2013;1:322–329.
MLA
Mustaev, Kamol ve S. A. Ishnıyazova. “SAMARQAND DAVLAT UNIVERSITETIDA O’ZBEK VA QIRG’IZ ADABIYOTLARINING QIYOSIY –TIPOLOGIK O’RGANISH ASOSLARI”. TÜRÜK Uluslararası Dil Edebiyat Ve Halk Bilimi Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 2, 2013, ss. 322-9, doi:10.12992/TURUK59.
Vancouver
Mustaev K, Ishnıyazova SA. SAMARQAND DAVLAT UNIVERSITETIDA O’ZBEK VA QIRG’IZ ADABIYOTLARINING QIYOSIY –TIPOLOGIK O’RGANISH ASOSLARI. TÜRÜK Uluslararası Dil Edebiyat ve Halk Bilimi Araştırmaları Dergisi. 2013;1(2):322-9.