Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Çalışanlarının Mülga Kredi ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü İle Mülga Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü Birleşimine Yönelik Metaforik Algıları

Yıl 2022, , 141 - 153, 28.12.2022
https://doi.org/10.32706/tusbid.1103918

Öz

Bu araştırma, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanlarının mülga Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü ile mülga Kredi ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü birleşimine yönelik algılarını metaforlar yoluyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi çerçevesinde olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünde görev yapan 40 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanlarının “Kredi ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü ile Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü birleşimi ... benzemektedir/gibidir. Çünkü ...” şeklinde verilen ifadeyi tamamlamalarıyla elde edilmiştir. Metafor yoluyla elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanları tarafından birleşime yönelik toplam 35 adet geçerli metafor üretilmiştir. Elde edilen metaforlar nitelikleri bakımından incelenerek farklı kavramsal kategoriler altında toplanmıştır. Bu doğrultuda katılımcıların olumlu metaforik algıları; tamamlayıcı birleşim kategorisi ve ayrılmazlık kategorisi, olumsuz metaforik algıları; uyumsuz birleşim kategorisi ve çatışma ifade eden birleşim kategorisi ile hem olumlu hem olumsuz kategori olmak üzere toplam beş kategoriye ayrılmıştır. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanlarının Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü ile Kredi ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü birleşimi ile ilgili %70’inin olumsuz, %25’inin olumlu, %5’inin hem olumlu hem olumsuz algıya sahip olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akalın, T. (2022). Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünde görev yapan personellerin iletişim becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Akyel, R. ve Köse, H. Ö. (2010). Kamu yönetiminde etkinlik arayışı: Etkin kamu yönetimi için etkin denetim gerekliliği. Türk İdare Dergisi, 466, 9-45.
  • Aygün, M. (2021). Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanlarının açık liderlik özelliklerinin incelenmesi. EKEV Akademi Dergisi, 86, 403-414.
  • Baransel, A. (1993). Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi. 3. Baskı, No:257, İşletme Fakültesi Yayını.
  • Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun. Kanun no: 6639, Kabul tarihi: 27.03.2015.
  • Beden Terbiyesi Kanunu. Kanun no: 3530, Kabul Tarihi: 29.06.1938.
  • Ceylan, R. ve Ünlü, Ç. (2022). Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanlarının örgütsel bağlılık düzeyleri ile mobinge maruz kalma durumlarının incelenmesi, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(1), 63-74. Creswell, J.W. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni (Çev. Ed. Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Darling, J. R. ve Foliasso, C. E. (1999). Conflict management across cultural boundaries: A case analysis from a multinational bank. European Business Review, 99, 383-392.
  • Demir, G. Y. (2015). Metaforlar Hayat, Anlam ve Dil. Çevirenin Önsözü (Yazarlar: George Lakoff, Mark Johnson). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Duit, R. (1991). On the role of analogies and metaphors in learning science. Science Education, 75(6), 649-672.
  • Fişek, K. (2003). Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkiler açısından Spor Yönetimi: Dünyada ve Türkiye’de. İstanbul: YGS Yayınları.
  • Forceville, C. (2002). The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 34(1), 1-114.
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı. (2021, 01 Aralık). Misyon ve vizyon. Erişim adresi: https://gsb.gov.tr/misyon-vizyon.html.
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı. (2022, 25 Ocak). Gençlik ve Spor Bakanlığı Taşra Teşkilatının Kuruluşu, Görevleri, Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönerge. Erişim adresi:https://pgm.gsb.gov.tr/Duyuru/244706/genclik-ve-spor-bakanligi-tasra-teskilatinin-kurulusu-gorevleri-calisma-usul-ve-esaslari-hakkinda-yonerge.aspx.
  • Gençlik ve Spor Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (2011). Karar sayısı: KHK/638.
  • Kırbaş, Ş. (2020). Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü personelinin fiziksel aktivite düzeyi ile yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 25(3), 213-224.
  • Koç, E. (2019). Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanlarının iş doyumu ile paternalist liderlik arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kövecses, Z. (2002). Metaphor: A Practical Introduction. New York: Oxford University Press.
  • Lakoff, G., ve Johnson, M. (2015). Metaforlar Hayat, Anlam ve Dil (Çev. Gökhan Yavuz Demir). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Masteralexis, L.P., Barr, C.R. ve Hums, M.A. (2019). Spor Yönetimi (Çev. Ed. Hasan Kasap). 5. Baskı, İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber (Çev. Ed. Selahattin Turan). 3. Baskı, İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miles, M. B., ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Mirzeoğlu, N. (2005). Örgütsel çatışma ve yönetimi: Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında bir uygulama. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 51-56.
  • Newman, W. H. (1972). İşletmelerde ve Kamu Yönetiminde Sevk ve İdare (Çev. Kenan Sürgit). Ankara: TODAİE Yayınevi.
  • Omisore, B. O. ve Abiodun, A. R. (2014). Organizational conflicts: Causes, effects and remedies. International Journal of Academic Research in Economics and Managament Sciences, 2(6), 2226-3624.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri (Çev. Ed. Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir). 3. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Polat, Ş. (2019). Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanlarının örgütsel adanmışlık ve mobing düzeylerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Kış Spor ları ve Spor Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Pondy, L. R. (1967). Organizational conflict: Concepts and models. Administrative Science Quarterly, 12(2), 296-320.
  • Rahim, A. M. (2002). Toward a theory of managing organizational conflict. The International Journal of Conflict Management, 13(3), 206-235.
  • Saban, A. (2008a). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yöntemi, 55, 459-496.
  • Saban, A. (2008b). İlköğretim I. kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. İlköğretim Online, 7(2), 421-455.
  • Sunay, H. (1998). Spor yöneticilerin nitelikleri ve eğitimi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1, 59-68.
  • Sunay, H. (2009). Spor Yönetimi. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası (1961). Kanun no: 334, Kabul tarihi: 09.07.1961.
  • Yetim, A. A. (1996). Spor yönetiminde liderlik. Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi, 3, 85-94.
  • Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurt Hizmetleri Kanunu (1961). Kanun no: 351, Kabul tarihi: 16.08.1961.
  • Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu. (2013). Stratejik Plan 2014-2018. Ankara.

Metaphoric Perceptions of Employees In Provincial Directorate of Youth And Sports Regarding Mergence of Former Provincial Directorate of Credit And Dormitories Institution With Former Provincial Directorate of Youth Services And Sports

Yıl 2022, , 141 - 153, 28.12.2022
https://doi.org/10.32706/tusbid.1103918

Öz

The study aims to reveal the perceptions of the Provincial Directorate of Youth and Sports employees regarding the mergence of Former Provincial Directorate of Credit and Dormitories Institution with Former Provincial Directorate of Youth Services and Sports through metaphors. In the study, phenomenology pattern was used within the framework of qualitative research method. The study group of the research consists of 40 participants working in the Provincial Directorate of Youth and Sports. The data obtained through metaphor were analyzed by content analysis technique. Employees of the Provincial Directorate of Youth and Sports developed 35 metaphors for the mergence of Provincial Directorates of Credit and Dormitories Institution with the Provincial Directorates of Youth Services and Sports. Metaphoric perceptions were separated in 5 categories as positive ones being complementary mergence and inseparableness categories, and negative ones being discordant mergence and mergence expressing conflict category along with both positive and negative category. As a result, it was determined that 70% of the employees of the Provincial Directorate of Youth and Sports had a negative perception, 25% had a positive perception, and 5% had both positive and negative perceptions.

Kaynakça

  • Akalın, T. (2022). Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünde görev yapan personellerin iletişim becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Akyel, R. ve Köse, H. Ö. (2010). Kamu yönetiminde etkinlik arayışı: Etkin kamu yönetimi için etkin denetim gerekliliği. Türk İdare Dergisi, 466, 9-45.
  • Aygün, M. (2021). Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanlarının açık liderlik özelliklerinin incelenmesi. EKEV Akademi Dergisi, 86, 403-414.
  • Baransel, A. (1993). Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi. 3. Baskı, No:257, İşletme Fakültesi Yayını.
  • Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun. Kanun no: 6639, Kabul tarihi: 27.03.2015.
  • Beden Terbiyesi Kanunu. Kanun no: 3530, Kabul Tarihi: 29.06.1938.
  • Ceylan, R. ve Ünlü, Ç. (2022). Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanlarının örgütsel bağlılık düzeyleri ile mobinge maruz kalma durumlarının incelenmesi, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(1), 63-74. Creswell, J.W. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni (Çev. Ed. Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Darling, J. R. ve Foliasso, C. E. (1999). Conflict management across cultural boundaries: A case analysis from a multinational bank. European Business Review, 99, 383-392.
  • Demir, G. Y. (2015). Metaforlar Hayat, Anlam ve Dil. Çevirenin Önsözü (Yazarlar: George Lakoff, Mark Johnson). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Duit, R. (1991). On the role of analogies and metaphors in learning science. Science Education, 75(6), 649-672.
  • Fişek, K. (2003). Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkiler açısından Spor Yönetimi: Dünyada ve Türkiye’de. İstanbul: YGS Yayınları.
  • Forceville, C. (2002). The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 34(1), 1-114.
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı. (2021, 01 Aralık). Misyon ve vizyon. Erişim adresi: https://gsb.gov.tr/misyon-vizyon.html.
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı. (2022, 25 Ocak). Gençlik ve Spor Bakanlığı Taşra Teşkilatının Kuruluşu, Görevleri, Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönerge. Erişim adresi:https://pgm.gsb.gov.tr/Duyuru/244706/genclik-ve-spor-bakanligi-tasra-teskilatinin-kurulusu-gorevleri-calisma-usul-ve-esaslari-hakkinda-yonerge.aspx.
  • Gençlik ve Spor Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (2011). Karar sayısı: KHK/638.
  • Kırbaş, Ş. (2020). Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü personelinin fiziksel aktivite düzeyi ile yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 25(3), 213-224.
  • Koç, E. (2019). Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanlarının iş doyumu ile paternalist liderlik arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kövecses, Z. (2002). Metaphor: A Practical Introduction. New York: Oxford University Press.
  • Lakoff, G., ve Johnson, M. (2015). Metaforlar Hayat, Anlam ve Dil (Çev. Gökhan Yavuz Demir). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Masteralexis, L.P., Barr, C.R. ve Hums, M.A. (2019). Spor Yönetimi (Çev. Ed. Hasan Kasap). 5. Baskı, İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber (Çev. Ed. Selahattin Turan). 3. Baskı, İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miles, M. B., ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Mirzeoğlu, N. (2005). Örgütsel çatışma ve yönetimi: Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında bir uygulama. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 51-56.
  • Newman, W. H. (1972). İşletmelerde ve Kamu Yönetiminde Sevk ve İdare (Çev. Kenan Sürgit). Ankara: TODAİE Yayınevi.
  • Omisore, B. O. ve Abiodun, A. R. (2014). Organizational conflicts: Causes, effects and remedies. International Journal of Academic Research in Economics and Managament Sciences, 2(6), 2226-3624.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri (Çev. Ed. Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir). 3. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Polat, Ş. (2019). Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanlarının örgütsel adanmışlık ve mobing düzeylerinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Kış Spor ları ve Spor Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Pondy, L. R. (1967). Organizational conflict: Concepts and models. Administrative Science Quarterly, 12(2), 296-320.
  • Rahim, A. M. (2002). Toward a theory of managing organizational conflict. The International Journal of Conflict Management, 13(3), 206-235.
  • Saban, A. (2008a). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yöntemi, 55, 459-496.
  • Saban, A. (2008b). İlköğretim I. kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. İlköğretim Online, 7(2), 421-455.
  • Sunay, H. (1998). Spor yöneticilerin nitelikleri ve eğitimi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1, 59-68.
  • Sunay, H. (2009). Spor Yönetimi. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası (1961). Kanun no: 334, Kabul tarihi: 09.07.1961.
  • Yetim, A. A. (1996). Spor yönetiminde liderlik. Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi, 3, 85-94.
  • Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurt Hizmetleri Kanunu (1961). Kanun no: 351, Kabul tarihi: 16.08.1961.
  • Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu. (2013). Stratejik Plan 2014-2018. Ankara.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nesil Özbay Özen 0000-0002-3845-6842

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 26 Mayıs 2022
Kabul Tarihi 20 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Özbay Özen, N. (2022). Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Çalışanlarının Mülga Kredi ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü İle Mülga Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü Birleşimine Yönelik Metaforik Algıları. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 141-153. https://doi.org/10.32706/tusbid.1103918
AMA Özbay Özen N. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Çalışanlarının Mülga Kredi ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü İle Mülga Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü Birleşimine Yönelik Metaforik Algıları. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. Aralık 2022;6(2):141-153. doi:10.32706/tusbid.1103918
Chicago Özbay Özen, Nesil. “Gençlik Ve Spor İl Müdürlüğü Çalışanlarının Mülga Kredi Ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü İle Mülga Gençlik Hizmetleri Ve Spor İl Müdürlüğü Birleşimine Yönelik Metaforik Algıları”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 6, sy. 2 (Aralık 2022): 141-53. https://doi.org/10.32706/tusbid.1103918.
EndNote Özbay Özen N (01 Aralık 2022) Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Çalışanlarının Mülga Kredi ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü İle Mülga Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü Birleşimine Yönelik Metaforik Algıları. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 6 2 141–153.
IEEE N. Özbay Özen, “Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Çalışanlarının Mülga Kredi ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü İle Mülga Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü Birleşimine Yönelik Metaforik Algıları”, Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 2, ss. 141–153, 2022, doi: 10.32706/tusbid.1103918.
ISNAD Özbay Özen, Nesil. “Gençlik Ve Spor İl Müdürlüğü Çalışanlarının Mülga Kredi Ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü İle Mülga Gençlik Hizmetleri Ve Spor İl Müdürlüğü Birleşimine Yönelik Metaforik Algıları”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 6/2 (Aralık 2022), 141-153. https://doi.org/10.32706/tusbid.1103918.
JAMA Özbay Özen N. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Çalışanlarının Mülga Kredi ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü İle Mülga Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü Birleşimine Yönelik Metaforik Algıları. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. 2022;6:141–153.
MLA Özbay Özen, Nesil. “Gençlik Ve Spor İl Müdürlüğü Çalışanlarının Mülga Kredi Ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü İle Mülga Gençlik Hizmetleri Ve Spor İl Müdürlüğü Birleşimine Yönelik Metaforik Algıları”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 2, 2022, ss. 141-53, doi:10.32706/tusbid.1103918.
Vancouver Özbay Özen N. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Çalışanlarının Mülga Kredi ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğü İle Mülga Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü Birleşimine Yönelik Metaforik Algıları. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. 2022;6(2):141-53.


Flag Counter