Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Marmara ve İstanbul Üniversiteleri Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Kitap Okumaya Yönelik Bakış Açılarının Değerlendirilmesi

Yıl 2019, , 26 - 32, 14.07.2019
https://doi.org/10.32706/tusbid.537434

Öz

Bu
çalışmada spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin kitap okumaya yönelik bakış
açıları ve tutumları incelenmek istenmiştir. Bu sürece gönüllü olarak Marmara
ve İstanbul Üniversitelerinden 86 kız (% 40,2) ve 128 (% 59,8) erkek öğrenci
katılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Kitap Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutum
Ölçeği” ile araştırmacılar tarafında geliştirilen “Kişisel Bilgiler Formu”
kullanılmıştır. Tüm istatistiksel prosedürler için anlamlılık düzeyi 0,05
olarak alınmıştır. Tüm istatistiksel analizler SPSS paket programında yapıldı.
Verilerinin analizinde t-testi, ANOVA ve Mann-Whitney U testinden
yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçları Spor Bilimlerinde okuyan öğrencilerin
okumanın yararına karşı olumlu tutumları olduğunu göstermiştir. Ayrıca, spor
bilimi öğrencilerinin kitap okumaktan hoşlanmadıklarını göstermiştir.

Kaynakça

  • Arıca, A.F. (2008). Okumayı niye sevmiyoruz? Üniversite öğrencileri ile mülakatlar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10.
  • Arslan, Y., Çelik, Z., Çelik, E. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. PÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 113–124.
  • Aytaç, G. (2002). Edebiyat ve Medya Kitaptan Ekrana Edebiyat, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Aytaş, G. (2005). Okuma Eğitimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 3, Sayı 4, 461-470.
  • Balat, U.G. (2002). Çocuk-Kitap İlişkisi ve Çocukların Düzeylerine Uygun Kitap Seçimi. Yaşadıkça Eğitim. Sayı: 74-75, 41-44.
  • Bayındır N. (2016). Çocuklarda Yaratıcılık ve Geliştirilmesi. Eğiten Kitap Yayınevi.
  • Bozpolat, E. (2010). Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi (Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Journal of World of Turk, 2(1): 411-428.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çoban A., İleri T. Ve Temir M. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlığına Betimsel Bir Bakış: Amasya Üniversitesi Örneği. Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 19, 50-69.
  • Edizer, Z. Ç. (2015). Türkçe Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutumları İle Üst Bilişsel Okuma Stratejilerini Kullanım Düzeyleri Arasındaki İlişki. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (2), 645-658.
  • Esgin, A., Karadağ, Ö. (2000). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı. Popüler Bilim. Eylül 2000, 19-23.
  • Gömleksiz, M. N., Telo, A. (2003). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlığı (Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 15-17 Mayıs 2003. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, İzmir.
  • Gömleksiz, M.N. (2004a). Kitap okuma alışkanlığına iliş kin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (2), 185-195.
  • Kurulgan, M. ve Çekerol, S.G. (2008). Öğrencilerin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2):237-258.
  • Kuşdemir Y. ve Güneş F. (2014). Doğrudan Öğretim Modelinin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 32, 86 – 113.
  • Odabaş, H., Odabaş, Z.Y. ve Polat, C. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı: Ankara Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası, 9(2), 431-465.
  • Özbay, M., Bağcı, H., ve Uyar, Y., (2008). Türkçe öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15), 119.
  • Tanju, E. H. (2010). Çocuklarda Kitap Okuma Alışkanlığı’na Genel Bir Bakış, Aile ve Toplum: Eğitim - Kültür ve Araştırma Dergisi, Yıl 11, Cilt 6, Sayı 22, 30-39.
  • Tel, M., Öcalan, M., Ramazanoğlu, F., Demirel, E.T. (2007). Bazı sosyo-ekonomik değişkenlere göre beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin okuma alışkanlıkları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (1), 185-199.
  • Tokar E.K. (2012). Edirne İli Merkez İlçesinde Bulunan İlköğretim 1. Kademe Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Ve Kütüphane Kullanımları. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Yalınkılıç, K. (2007). Türkçe Öğretmen Adaylarının Oku maya İlişkin Tutum ve Görüşleri, Uluslararası Sos yal Araştırmalar Dergisi, 1 (1), 225-241
  • Yavuz, H. (1996). Denemeler, Boyut Yayıncılık, İstanbul.
  • Yazıcı, E. (2003). Üniversiteli Gençler S.O.S. Veriyor, Anadolu Gençlik Dergisi, s:33, Ankara.
  • Yılmaz, B. (2004). Öğrencilerin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıklarında Ebeveynlerin Duyarlılığı. Bilgi Dünyası, 5(2),115-1

Evaluation of Perspectives of Marmara University and Istanbul University Faculty of Sport Sciences Students Toward Reading Habit

Yıl 2019, , 26 - 32, 14.07.2019
https://doi.org/10.32706/tusbid.537434

Öz

In this study, it was aimed to examine the perspectives and attitudes of
students of sports sciences faculty of reading books. In this process, 86
female (40.2%) and 128 (59.8%) male students from Marmara and Istanbul
Universities voluntarily participated.
The data was collected through a ‘Demographic Information Form‛
developed by the researcher and ‘The Attitude Scale towards Reading Habit’. The
level of significance for all statistical procedures was taken as 0.05. All the
statistical analyses were made through SPSS package program. For analysing the
data, Descriptive Statistics (frequencies (f), percentage (%), Mean), t-test,
ANOVA and Mann Whitney U tests were used. The results of the study showed that
the students who studied Sports of Science had positive attitude towards
benefit of reading. Furthermore, the results showed that sports science
students didn't like reading books.

Kaynakça

  • Arıca, A.F. (2008). Okumayı niye sevmiyoruz? Üniversite öğrencileri ile mülakatlar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10.
  • Arslan, Y., Çelik, Z., Çelik, E. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. PÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 113–124.
  • Aytaç, G. (2002). Edebiyat ve Medya Kitaptan Ekrana Edebiyat, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • Aytaş, G. (2005). Okuma Eğitimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 3, Sayı 4, 461-470.
  • Balat, U.G. (2002). Çocuk-Kitap İlişkisi ve Çocukların Düzeylerine Uygun Kitap Seçimi. Yaşadıkça Eğitim. Sayı: 74-75, 41-44.
  • Bayındır N. (2016). Çocuklarda Yaratıcılık ve Geliştirilmesi. Eğiten Kitap Yayınevi.
  • Bozpolat, E. (2010). Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi (Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Journal of World of Turk, 2(1): 411-428.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çoban A., İleri T. Ve Temir M. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlığına Betimsel Bir Bakış: Amasya Üniversitesi Örneği. Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 19, 50-69.
  • Edizer, Z. Ç. (2015). Türkçe Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutumları İle Üst Bilişsel Okuma Stratejilerini Kullanım Düzeyleri Arasındaki İlişki. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (2), 645-658.
  • Esgin, A., Karadağ, Ö. (2000). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı. Popüler Bilim. Eylül 2000, 19-23.
  • Gömleksiz, M. N., Telo, A. (2003). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlığı (Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 15-17 Mayıs 2003. Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, İzmir.
  • Gömleksiz, M.N. (2004a). Kitap okuma alışkanlığına iliş kin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (2), 185-195.
  • Kurulgan, M. ve Çekerol, S.G. (2008). Öğrencilerin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2):237-258.
  • Kuşdemir Y. ve Güneş F. (2014). Doğrudan Öğretim Modelinin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 32, 86 – 113.
  • Odabaş, H., Odabaş, Z.Y. ve Polat, C. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı: Ankara Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası, 9(2), 431-465.
  • Özbay, M., Bağcı, H., ve Uyar, Y., (2008). Türkçe öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15), 119.
  • Tanju, E. H. (2010). Çocuklarda Kitap Okuma Alışkanlığı’na Genel Bir Bakış, Aile ve Toplum: Eğitim - Kültür ve Araştırma Dergisi, Yıl 11, Cilt 6, Sayı 22, 30-39.
  • Tel, M., Öcalan, M., Ramazanoğlu, F., Demirel, E.T. (2007). Bazı sosyo-ekonomik değişkenlere göre beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin okuma alışkanlıkları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (1), 185-199.
  • Tokar E.K. (2012). Edirne İli Merkez İlçesinde Bulunan İlköğretim 1. Kademe Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Ve Kütüphane Kullanımları. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Yalınkılıç, K. (2007). Türkçe Öğretmen Adaylarının Oku maya İlişkin Tutum ve Görüşleri, Uluslararası Sos yal Araştırmalar Dergisi, 1 (1), 225-241
  • Yavuz, H. (1996). Denemeler, Boyut Yayıncılık, İstanbul.
  • Yazıcı, E. (2003). Üniversiteli Gençler S.O.S. Veriyor, Anadolu Gençlik Dergisi, s:33, Ankara.
  • Yılmaz, B. (2004). Öğrencilerin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıklarında Ebeveynlerin Duyarlılığı. Bilgi Dünyası, 5(2),115-1
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Derleme
Yazarlar

Emre Türegün

Aslı Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 8 Mart 2019
Kabul Tarihi 11 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Türegün, E., & Kaya, A. (2019). Marmara ve İstanbul Üniversiteleri Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Kitap Okumaya Yönelik Bakış Açılarının Değerlendirilmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 26-32. https://doi.org/10.32706/tusbid.537434
AMA Türegün E, Kaya A. Marmara ve İstanbul Üniversiteleri Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Kitap Okumaya Yönelik Bakış Açılarının Değerlendirilmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. Temmuz 2019;3(1):26-32. doi:10.32706/tusbid.537434
Chicago Türegün, Emre, ve Aslı Kaya. “Marmara Ve İstanbul Üniversiteleri Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Kitap Okumaya Yönelik Bakış Açılarının Değerlendirilmesi”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 3, sy. 1 (Temmuz 2019): 26-32. https://doi.org/10.32706/tusbid.537434.
EndNote Türegün E, Kaya A (01 Temmuz 2019) Marmara ve İstanbul Üniversiteleri Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Kitap Okumaya Yönelik Bakış Açılarının Değerlendirilmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 3 1 26–32.
IEEE E. Türegün ve A. Kaya, “Marmara ve İstanbul Üniversiteleri Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Kitap Okumaya Yönelik Bakış Açılarının Değerlendirilmesi”, Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, c. 3, sy. 1, ss. 26–32, 2019, doi: 10.32706/tusbid.537434.
ISNAD Türegün, Emre - Kaya, Aslı. “Marmara Ve İstanbul Üniversiteleri Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Kitap Okumaya Yönelik Bakış Açılarının Değerlendirilmesi”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 3/1 (Temmuz 2019), 26-32. https://doi.org/10.32706/tusbid.537434.
JAMA Türegün E, Kaya A. Marmara ve İstanbul Üniversiteleri Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Kitap Okumaya Yönelik Bakış Açılarının Değerlendirilmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. 2019;3:26–32.
MLA Türegün, Emre ve Aslı Kaya. “Marmara Ve İstanbul Üniversiteleri Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Kitap Okumaya Yönelik Bakış Açılarının Değerlendirilmesi”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, c. 3, sy. 1, 2019, ss. 26-32, doi:10.32706/tusbid.537434.
Vancouver Türegün E, Kaya A. Marmara ve İstanbul Üniversiteleri Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Kitap Okumaya Yönelik Bakış Açılarının Değerlendirilmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. 2019;3(1):26-32.


Flag Counter