Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki 30 büyükşehir belediyesinin hedef kitle olarak belirlenen kadın, engelli ve yaşlıya yönelik sosyal girişimcilik faaliyetlerini sosyal hizmet bakış açısı ile inceleyerek sosyal girişimcilik ve sosyal hizmet ilişkisini araştırmaktadır. Araştırma, büyükşehir belediyelerinin 2022 yılı faaliyet raporları ve resmi web siteleri üzerinden yapılmıştır. 2022-2023 yıllarını kapsamaktadır. Araştırmada içerik analizi yönetimi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, büyükşehir belediyelerinin tamamında sosyal hizmet birimi olduğu ve hedef kitleye yönelik sosyal girişimlerin sosyal hizmet birimi veya sosyal hizmet daire başkanlığına bağlı birimler tarafından gerçekleştirmesi nedeniyle bu birimlerin sosyal girişimlerde kapsamlı bir rol üstlendiği bulguları elde edilmiştir. Öteki yandan çalışmada, elde edilen verilerdeki sosyal girişimlerin sayısal dağılımı açısından belirlenen hedef kitlelere yönelik eşitsizlik doğurduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma, büyükşehir belediyelerinin sosyal girişimcilik faaliyetlerine yönelik çabalarının değerlendirilmesinde eşitlik ilkesinin gözetilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Kadın, engelli ve yaşlı gibi belirli dezavantajlı gruplara yönelik sosyal hizmet uygulamalarının geliştirilmesi ve eşitsizliklerin giderilmesi için daha kapsamlı çalışmaların gerektiği sonucu üzerinde durulmaktadır. Çalışmanın son kısmında, bulguların genel anlamı ve büyükşehir belediyelerindeki sosyal girişimlerin sosyal hizmet alanındaki potansiyel etkileri üzerine yapılan değerlendirmeler yer almaktadır. Sonuç olarak, büyükşehir belediyelerinin sosyal girişim faaliyetleri, toplumsal sorunlara çözüm bulma konusundaki çabalarını yansıtmakta olup bu alandaki çabaların daha da artırılması için önerilerde bulunulmaktadır.
Sosyal Girişimcilik Sosyal Hizmet Sosyal Belediyecilik Yerel Yönetimle Belediyeler
Bu çalışmada araştırma ve yayın etiğine uyulmuştur.
The purpose of this study is to investigate the relationship between social entrepreneurship and social services by examining social entrepreneurship activities targeting women, disabled individuals, and the elderly in the 30 metropolitan municipalities in Turkey from a social service perspective. The research covers the years 2022-2023 and is conducted through content analysis of the activity reports and official websites of the metropolitan municipalities. The findings indicate that all metropolitan municipalities have a social service unit, and since social entrepreneurship initiatives targeting the identified target groups are carried out by units affiliated with the social service unit or the social service department, these units play a comprehensive role in social entrepreneurship initiatives. However, the research also concludes that the numerical distribution of social entrepreneurship initiatives identified in the data leads to inequality in terms of the targeted disadvantaged groups. The study emphasizes the importance of observing the principle of equality in evaluating the efforts of metropolitan municipalities in social entrepreneurship activities. It underscores the need for more comprehensive efforts to develop social service practices targeting specific disadvantaged groups such as women, disabled individuals, and the elderly, and to address inequalities. In the final part of the study, evaluations are made on the general significance of the findings and the potential impacts of social entrepreneurship initiatives in metropolitan municipalities on the field of social services. In conclusion, the social entrepreneurship activities of metropolitan municipalities reflect their efforts to find solutions to societal problems, and recommendations are made for further enhancing these efforts in this area.
Social Entrepreneurship Social Work Social municipality Local Government Municipalitie
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Hizmetler (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |