An object, an image, a situation or a fact become meaningful as a thing for us after perception through our senses and comment with our mind by humans which is explained as phenomenon concept. The phenomenon with this aspect, generally they appear as events, facts, designs and imagines through communication channels in our world where we live than it is in anywhere in the universe where we live that is perceived with senses. When The satellite of the Earth is The Moon for us; it is a phenomenon which is understood better when we have more information about its effects on our planet with astronomy science is improved, the name of Neil Armstrong explains that he is a well-known person as a phenomenon because he is the first person who walked on the same Moon. The most impressive way of transformation of a thing to a phenomenon is having deep knowledge about the thing than other things which like the thing. Billion images, which are served by visual and auditory communication channels inform people that where they live, are focus of the visual communication and minimalism which are topic of the article as become phenomenon and well known for the target group
Phenomenology Phenomenon Minimalism Visual design Graphic design
Bir nesnenin, bir imgenin, bir durum ya da olgunun, biz insanlar tarafından duyularımız aracılığıyla algılanması ve aklımızla yorumlanması sonrasında, bizim için anlamlı bir ″şey″ haline gelmesini fenomen kavramı ile açıklıyoruz. Bu yönüyle bizim için fenomenler, içinde yaşadığımız evrenin duyularla algılanabilir herhangi bir yerinde bulunabileceği gibi, daha çok, yaşadığımız dünya içerisinde iletişim kanalları vasıtasıyla ulaşabileceğimiz olay, olgu, tasarı ve imgeler olarak karşımıza çıkmaktadırlar. Bizim için Dünya’nın uydusu Ay; astronomi bilimi geliştikçe kendisi hakkında daha fazla bilgiye sahip olarak, gezegenimiz üzerindeki etkilerini daha iyi anladığımız bir fenomeni tanımlıyorken, Neil Armstrong ismi; aynı Ay’ın üzerinde ilk kez yürümesi ile bizler için bilinirliği yüksek bir fenomen haline gelmiş kişiyi tanımlar. Bir şeyin bizler için fenomene dönüşmesinin yolu, o “şey” hakkında, ona benzeyen diğer şeylerden daha derin bilgiye sahip olabilmemizden geçer. İnsanoğlunu dünyanın neresinde olursa olsun gelişmelerden haberdar eden görsel ve işitsel iletişim kanalları yoluyla sunulan milyonlarca imge, fenomen olma ve hedef kitle için daha bilinir hale gelme yarışında, makalenin konusu olan görsel iletişim ve minimalizmin odak noktasındadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3 |