Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE PICTURE OF OUR CONFUSION: CONTEMPORARY ART

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 8, 58 - 69, 30.06.2020

Öz

The theoretical studies both in Turkey and abroad especially over the last decade on the concept of “contemporaniety”, which is one of the most confusing description in art, has increased so much that there is no exact compromise on what the term literally refers to. Yet there are still common points between those opposite opinions. Although the debates seem to merge at the point where the artist can fullfill his/her own ideal only when he/she can be contemporary, there are considerable numbers of those who claim that art has lost much of its contextual and formal features on behalf of contemporaneity. In other words, the problem of contemporaneity has already become a suspicious issue and it has become inevitable to assess the work of art within the scope of socio-political, economical and cultural aspects of the environments in which it is exposed rather than with its artistic qualifications.

Kaynakça

  • Acar, B. (2016). Çağdaş Sanatın İtibarsızlaştırılması Kime Yarar?. Artful Living. https://www.artfulliving.com.tr/sanat/cagdas-sanatin-itibarsizlastirilmasi-kime-yarar-i-6606
  • Agamben, G. (2013). Çağdaş Nedir?. A. Artun, N. Örge (Ed.), Çağdaş Sanat Nedir? Modernlik Sonrasında Sanat içinde (s. 41-51). İletişim Yayınları.
  • Bard, A., Söderqvist J. (2015). Netokratlar. (Çev: G. E. Yılmaz). Karakalem Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2010). Sanat Komplosu. (Çev: E. Gen, I. Ergüden). İletişim Yayınları.
  • Foucault, M. (2015). İktidarın Gözü. (Çev: I. Ergüden). Ayrıntı Yayınları.
  • Heidegger, M. (1954). What is Called Thinking. (İng. Çev: J. G. Gray). Harper and Row.
  • Gielen, P. (2016). Sanatsal Çokluğun Mırıltısı. (Çev: A. Ulutaşlı). Norgunk Yayıncılık.
  • Groys. B. (2020). Yeni Üzerine: Geçmişle Gelecek Arasında Kültürel Ekonomi. (Çev: Z. Baransel). Koç Üniversitesi Yayınları.
  • Groys, B. (2013). Zamanın Yoldaşları. A. Artun, N. Örge (Ed.), Çağdaş Sanat Nedir? Modernlik Sonrasında Sanat içinde (s. 53-62). İletişim Yayınları.
  • Groys, B. (2010). Going Public. Strengberg.
  • Kahraman, H. (2005). Sanatsal Gerçeklikler, Olgular ve Öteleri. Agora Yayınları.
  • Köksal, A. H. (2017). Latourcu Estetik mi Dediniz?. E-Skop. https://www.e-skop.com/skopbulten/latourcu-estetik-mi-dediniz/3594
  • Kundera, M. (1995). Yavaşlık. (Çev: Ö. İnce). Can Yayınları.
  • Medina, C. (2013). Çağdaş Sanat:11 Tez. A. Artun, N. Örge (Ed.), Çağdaş Sanat Nedir? Modernlik Sonrasında Sanat içinde (s. 7-19). İletişim Yayınları.
  • Neuendorf, H. (2015). Gerhard Richter Says He’s Shocked by the State of the Art Market. Art News. https://news.artnet.com/market/gerhard-richter-criticizes-art-market-398694
  • Spalding, J. (2012). It stinks! Art critic Julian Spalding was banned from Damien Hirst's Tate exhibition after calling him a talentless conman... but we smuggled him in - and here's his verdict. Mail Online. https://www.dailymail.co.uk/news/article-2126669/Art-critic-Julian-Spalding-banned-Damien-Hirsts-Tate-exhibition-smuggled-in.html
  • Steyerl, H. (2013). Sanatın Politikası ve Post-Demokrasiye Geçiş. (Çev: Z. Baransel). E-Skop. https://www.e-skop.com/skopbulten/sanatin-politikasi-cagdas-sanat-ve-post-demokrasiye-gecis/1433

KAFA KARIŞIKLIĞIMIZIN RESMİ: ÇAĞDAŞ SANAT

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 8, 58 - 69, 30.06.2020

Öz

Sanatta en muammalı ve kafa karıştırıcı terimlerden biri olan “çağdaş”lık üzerine özellikle son on yılda Türkiye ve yurt dışında yayınlanan teorik çalışmalar büyük bir artış gösterdi. Bununla birlikte terimin neye karşılık geldiğine yönelik net bir sonuca hala ulaşılmış değil. Öte yandan, söz konusu tartışmaların birleştiği ortak noktalar yine de var. Tartışmalar sanatın, sanatçının ancak çağdaş olabildiğinde kendi ülküsünü yerine getirdiği noktasında birleşiyor gibi görünseler de çağdaşlık için sanatın anlamsal ve biçimsel özelliklerinden çok şey yitirdiğini dile getirenler de azımsanmayacak derecede. Bir başka deyişle çağdaşlık meselesi artık şüphe götürür bir hale geldi ve sanat yapıtının sanatsal kaliteden ziyade sanatın teşhire çıktığı ortamların sosyo politik, ekonomik ve kültürel özellikleri çerçevesinde değerlendirilmesi kaçınılmaz oldu.

Kaynakça

  • Acar, B. (2016). Çağdaş Sanatın İtibarsızlaştırılması Kime Yarar?. Artful Living. https://www.artfulliving.com.tr/sanat/cagdas-sanatin-itibarsizlastirilmasi-kime-yarar-i-6606
  • Agamben, G. (2013). Çağdaş Nedir?. A. Artun, N. Örge (Ed.), Çağdaş Sanat Nedir? Modernlik Sonrasında Sanat içinde (s. 41-51). İletişim Yayınları.
  • Bard, A., Söderqvist J. (2015). Netokratlar. (Çev: G. E. Yılmaz). Karakalem Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2010). Sanat Komplosu. (Çev: E. Gen, I. Ergüden). İletişim Yayınları.
  • Foucault, M. (2015). İktidarın Gözü. (Çev: I. Ergüden). Ayrıntı Yayınları.
  • Heidegger, M. (1954). What is Called Thinking. (İng. Çev: J. G. Gray). Harper and Row.
  • Gielen, P. (2016). Sanatsal Çokluğun Mırıltısı. (Çev: A. Ulutaşlı). Norgunk Yayıncılık.
  • Groys. B. (2020). Yeni Üzerine: Geçmişle Gelecek Arasında Kültürel Ekonomi. (Çev: Z. Baransel). Koç Üniversitesi Yayınları.
  • Groys, B. (2013). Zamanın Yoldaşları. A. Artun, N. Örge (Ed.), Çağdaş Sanat Nedir? Modernlik Sonrasında Sanat içinde (s. 53-62). İletişim Yayınları.
  • Groys, B. (2010). Going Public. Strengberg.
  • Kahraman, H. (2005). Sanatsal Gerçeklikler, Olgular ve Öteleri. Agora Yayınları.
  • Köksal, A. H. (2017). Latourcu Estetik mi Dediniz?. E-Skop. https://www.e-skop.com/skopbulten/latourcu-estetik-mi-dediniz/3594
  • Kundera, M. (1995). Yavaşlık. (Çev: Ö. İnce). Can Yayınları.
  • Medina, C. (2013). Çağdaş Sanat:11 Tez. A. Artun, N. Örge (Ed.), Çağdaş Sanat Nedir? Modernlik Sonrasında Sanat içinde (s. 7-19). İletişim Yayınları.
  • Neuendorf, H. (2015). Gerhard Richter Says He’s Shocked by the State of the Art Market. Art News. https://news.artnet.com/market/gerhard-richter-criticizes-art-market-398694
  • Spalding, J. (2012). It stinks! Art critic Julian Spalding was banned from Damien Hirst's Tate exhibition after calling him a talentless conman... but we smuggled him in - and here's his verdict. Mail Online. https://www.dailymail.co.uk/news/article-2126669/Art-critic-Julian-Spalding-banned-Damien-Hirsts-Tate-exhibition-smuggled-in.html
  • Steyerl, H. (2013). Sanatın Politikası ve Post-Demokrasiye Geçiş. (Çev: Z. Baransel). E-Skop. https://www.e-skop.com/skopbulten/sanatin-politikasi-cagdas-sanat-ve-post-demokrasiye-gecis/1433
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ferhat Özgür Bu kişi benim 0000-0003-4427-6132

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Özgür, F. (2020). KAFA KARIŞIKLIĞIMIZIN RESMİ: ÇAĞDAŞ SANAT. Tykhe Sanat Ve Tasarım Dergisi, 5(8), 58-69.